Friday 12 February 2016

Zebranie i sprowadzenie rozproszonego Izraela. Panowanie Boga na Syjonie i wśród wszystkich narodów. Królestwo Boże.

NARÓD WYBRANY. IZRAEL. Wcześniej 12 plemion tworzyło jedno zwarte królestwo pod rządami królów Dawida i Salomona, lecz po śmierci Salomona jego następca, Roboam, zaprzepaścił szansę utrzymania jedności kraju, jako że nie poszedł na ustępstwa w kwestii ulg podatkowych. W wyniku tego północna część państwa zjednoczyła się pod wodzą Jeroboama przeciwko Roboamowi i odłączyła się od królestwa Judy, tworząc oddzielne królestwo Izraela.
Doszło więc do rozpadu królestwa Izraela  na dwa mniejsze, niezależne od siebie państwa – południowe królestwo Judy (plemiona Judy i Benjamina, plus część Lewitów, jako że Lewici rozlokowani byli wśród wszystkich plemion – 1 Królewska 12:23) ze stolicą w Jerozolimie i północne królestwo Izraela stworzone przez pozostałe plemiona (Rubena, Symeona, Dana, Neftaliego, Gada, Asera, Issachara, Zebuluna, Efraima i Manassesa (plemię Józefa rozdzieliło się między Efraima i Manassesa) plus część Lewitów, ze stolicą w Samarii.

Izrael i Juda już nigdy więcej się nie połączyły, a nawet prowadziły między sobą wojny…
Ze względu na liczne odstępstwa i powszechne bałwochwalstwo Bóg pozwolił na zniszczenie obu królestw.  Najpierw, północny Izrael był stopniowo podbijany przez Asyryjczyków, a do roku 721 p.n.e. praktycznie wszyscy zostali wygnani do Asyrii (2 Królewska 17:1-23). Większość z nich nigdy nie powróciła do domu – to ci ludzie są znani dzisiaj jako “10 zaginionych plemion Izraela“.
W roku 586 p.n.e, południowe Królestwo Judy (Judea) zostało podbite przez Babilończyków, lud Judy został wzięty do niewoli i przesiedlony do Babilonu, a świątynia Jerozolimska została zniszczona...
Jak wiemy lud Judy powrócił na swoje ziemie po tym jak Babilon został podbity przez Cyrusa II, króla perskiego, który to wydał dekret umożliwiający Judejczykom powrót do ojczyzny. Trzecia grupa Judejczyków wróciła pod przywództwem Nehemiasza, który to następnie został namiestnikiem króla Persji w Judei. Jednak czasy te, jak i ustanowienie państwa Izrael w 1948, nie są wypełnieniem proroctw dotyczących przyszłości – czyli zjednoczenia całego Izraela: Izraela i Judy.

(Sept) Micheasza 2-13   Jednak potem Jakub w całości zostanie zebrany. Przygarnę ocalałych z Izraela. W jednym miejscu  umieszczę ich po powrocie. Jak owce zamknięte w ciasnym miejscu, jak stado znajdujące się w swojej zagrodzie wyrwą się spomiędzy ludów. Zrobią sobie wyłom, przedrą się przez bramę, wybiegną z niej. Wyjdzie też przed nimi ich król, a Pan będzie szedł na ich czele
 (Sept) Ezechiela 11 16-19 Powiedz im  zatem tak: To mówi Pan: Wygonię ich do pogan, rozpędzę ich po całej ziemi, ale w krainach, do których wejdą, nadal będę dla nich małą świątynią. I również to im powiedz: To mówi Pan: Odbiorę ich poganom, wyprowadzę ich wszystkich z owych krain, po których ich rozproszyłem, i przywrócę im ziemię Izraela. Wejdą tam, usuną z niej wszystkie jej obrzydliwości i wszystkie jej nieprawości . Dam im inne serce, nowego ducha umieszczę w nich. 
Atak narodów na Jeruzalem, w którego obronie stanie sam Bóg: 
(BT) Zachariasza 12, 1-12  Ocalenie Jerozolimy i nawrócenie ludu
Wyrok. Słowo Pana o Izraelu. Wyrocznia Pana, który rozpostarł niebiosa i założył fundamenty ziemi, i ducha tchnął we wnętrze człowieka. Oto uczynię Jeruzalem upajającą czarą dla wszystkich postronnych narodów. Na Judę również ześlę doświadczenie w czasie oblężenia Jeruzalem. W owym dniu uczynię Jeruzalem ciężkim głazem dla wszystkich ludów. Każdy, kto go spróbuje podnieść, dotkliwie się pokaleczy. Wszystkie narody się zgromadzą przeciw niemu. W owym dniu - wyrocznia Pana - porażę każdego konia trwogą, a jeźdźca obłędem. Lecz na naród judzki spojrzę łaskawie, wszystkie zaś <konie> pogan porażę ślepotą. Wówczas przywódcy judzcy pomyślą sobie: Potężną pomoc otrzymują mieszkańcy Jeruzalem od swego Boga, Pana Zastępów. W owym dniu sprawię, że przywódcy judzcy będą jak kocioł na ogniu i jak żagiew płonąca wśród snopów; i wyniszczą wszystkie sąsiednie ludy na prawo i lewo. Jednak Jeruzalem pozostanie nadal na swoim miejscu. Najpierw wesprze Pan rody judzkie, aby sława domu Dawida i sława mieszkańców Jeruzalem nie przewyższała Judy. W owym dniu Pan będzie obroną mieszkańców Jeruzalem, a każdy z nich, kto jest słaby, będzie jak Dawid, a dom Dawida jak bóstwo, jak anioł Pański na ich czele W owym dniu sprawię, że wszystkie ludy, które targnęły się na Jeruzalem, będą zniszczone. 10 Na dom Dawida i na mieszkańców Jeruzalem wyleję Ducha pobożności. Będą patrzeć na tego, którego przebili, i boleć będą nad nim, jak się boleje nad jedynakiem, i płakać będą nad nim, jak się płacze nad pierworodnym.    
                                                                                                                                                                                              (Sept) 10 Będą patrzeć na mnie, bo szydzili ze mnie. Podniosą lament nad nim jak and kimś umiłowanym, płakać będą żałośnie jak po pierworodnym.                                       
*Porównaj z (Sept) Ezechiela 20: 42 I zrozumiecie, ze ja jestem Pan, gdy was wprowadzę do kraju Izraela - do kraju, dla którego uniosłem rękę i przyrzekłem dać waszym przodkom. 43 Tam rozważycie grzeszne drogi waszego życia i nieczyste czyny, którymi się skaziliście. Będą rozpaczać i pokryją się żalem (żałobą) wasze twarze za wszystko zło, które wcześniej zrobiliście.                                                                                        
11 W owym dniu będzie wielki płacz w Jeruzalem, podobny do płaczu w Hadad-Rimmon na równinie Megiddo. 12 I płakać będzie [cały] kraj, każda rodzina oddzielnie. 
Dla porównania Septuaginta:
5 Wtedy tysiącznicy Judy pomyślą sobie: Znajdziemy osadników dla Jeruzalem za sprawą Pana, Wszechwładcy, ich Boga. 6 W owym dniu uczynię jakby z tysiączników Judy jakby płonące głownie wśród drew i jakby palące się lampy w słomie. Strawią wszystkie okoliczne ludy: z prawej i lewej strony. A samo Jeruzalem nadal będzie się zaludniać. 7 Pan będzie strzegł, tak jak na początku, bezpieczeństwa namiotów Judy, aby nie rosła pycha domu Dawida ani wyniosłość mieszkańców Jeruzalem wobec Judy. 
Sekwencja zdarzeń i moje wnioski: 
*Bóg tak sprawi w owym dniu, że przeciwko Jeruzalem zgromadzą się wszystkie narody                                                 *Także Juda będzie wkręcona w ten atak na Jeruzalem, może też chodzić o wojnę światową                                                    *Jednak Jeruzalem będzie nie do zdobycia, każdy kto spróbuje zrobić jej krzywdę gorzko tego popamięta                             *Juda jako jedyny naród spoza Jeruzalem będzie miało przychylność Boga, zauważy także że Jeruzalem jest szczególnie  chronione i wspomagane przez Pana Zastępów                                                                                                                          *Juda dostanie silne wsparcie wojownicze od Boga, będzie pogromem wszystkich okolicznych narodów, jednak Jeruzalem nic nie zrobi                                                                                                                                                                              *Bóg udzieli swojego wsparcia pierwszej Judzie, żeby Jeruzalem i dom Dawida nie pyszniły się nad Judą                       *Dom Dawida będzie odznaczał się najwyższą siłą                                                                                                                     *Wszystkie ludy uderzające w Jeruzalem (Dom Dawida) zostaną unicestwione                                                                  *Bóg wyleje ducha pobożności na Dom Dawida i zaczną ubolewać nad wszystkim co złe uczynili w stosunku do Boga i Prawa  (wszystkie pokolenia).
W czasie, kiedy Juda będzie gromić narody na prawo i lewo, do Jeruzalem będą napływać wracające z rozproszenia i niewoli pokolenia Izraela - dom Dawida ("A samo Jeruzalem nadal będzie się zaludniać").  Juda dołączy dopiero na końcu do Jeruzalem..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Panowanie Boga. Królestwo Boże.


(BT) Micheasza 4 6-8. Powrót wygnańców do Jerozolimy.

W owym dniu - wyrocznia Pana - zbiorę chromych, zgromadzę wygnańców i tych, których utrapiłem.  Chromych uczynię Resztą, a wyrzutków - narodem mocnym. I będzie królował Pan nad nimi na górze Syjon, odtąd i aż na zawsze. A ty, Wieżo Trzody, Ostojo Córy Syjonu, do ciebie dawna władza powróci, władza królewska - do Córy Jeruzalem. 
 (BT) Sofoniasza 3 9-20.  Zachowana pokorna i prawa Reszta Izraela. 
Wtedy bowiem przywrócę narodom wargi czyste, aby wszyscy wzywali imienia Pana i służyli Mi jednomyślnie. Z tamtej strony rzek Kusz wielbiciele moi, Córa z moim rozproszonymi, dar Mi przyniosą. W dniu tym nie będziesz się wstydzić wszystkich twoich uczynków, przez które dopuściłaś się względem Mnie niewierności; usunę bowiem wtedy spośród ciebie pysznych samochwalców twoich i nie będziesz się więcej wywyższać na świętej mej górze. I zostawię pośród ciebie lud pokorny i biedny, a szukać będą schronienia w imieniu Pana. Reszta Izraela nie będzie czynić nieprawości ani mówić kłamstwa. I nie znajdzie się w ich ustach zwodniczy język, gdy paść się będą i wylegiwać, a nie będzie nikogo, kto by [ich] przestraszył. Wyśpiewuj, Córo Syjońska! Podnieś radosny okrzyk, IzraeluCiesz się i wesel z całego serca, Córo Jeruzalem! Oddalił Pan wyroki na ciebie, usunął twego nieprzyjacielakról Izraela, Pan, jest pośród ciebie, nie będziesz już bała się złego. Owego dnia powiedzą Jerozolimie: «Nie bój się, Syjonie! Niech nie słabną twe ręce!» Pan, twój Bóg jest pośród ciebie, Mocarz - On zbawi, uniesie się weselem nad tobą, odnowi swą miłośćwzniesie okrzyk radości, <jak w dniu uroczystego święta>. Zabiorę od ciebie niedolę, abyś już nie nosiła brzemienia zniewagiOto Ja sprawię [zagładę] wszystkim, którzy cię uciskali w owym czasie, a zachowam chromych i wygnanych zgromadzę; i zgotuję z nich chwałę i sławę na całej ziemi, gdzie doznawali zawstydzeniaW owym czasie was przywiodę, w czasie, gdy was zgromadzę; albowiem dam wam imię i chwałę u wszystkich narodów ziemi, gdy odmienię wasz los na waszych oczach - mówi Pan. 

Odbudowa Królestwa Izraela. Błogosławieństwa Boże zsyłane na mieszkańców Izraela. 

Amosa 9 11-15
W owym dniu postawię na nowo namiot Dawida, który się przewrócił. Podniosę to, co w nim opadło; wyprostuję wszystko, co się zawaliło. Odbuduję go takim, jakim był za dawnych dni, aby ci którzy z ludzi zostaną, i wszystkie narody, do których udało się przywołać moje imię, mogli mnie odszukać" - mówi Pan, Bóg, który jest sprawcą wszystkiego. "Oto nadchodzą takie dni" mówi Pan - " kiedy młócenie trwać będzie do winobrania. Winne kiście będą ciemniały już w porze siewu (rośliny będą tak szybko dojrzewać - niesamowity urodzaj). Z gór ściekać będzie słodki moszcz, a wszystkie wzniesienia będą okryte gęstą roślinnością. Przyprowadzę z powrotem mój lud uprowadzony: Izraela. Odbudują zniszczone miasta i będą w nich mieszkać. Winnicę założą i z nich pić będą wino. Zasadzą owocowe drzewa i zbiory z nich spożywać będą". Osadzę ich w ich kraju i już nigdy więcej nie zostaną usunięci ze swojej ziemi, którą im dałem - mówi Pan, Bóg, Wszechwładca. 



Królowanie Boga. Szczęśliwość życia i pokój. Prawo Boże wykładnią przepisów na całym świecie. 
Micheasza 4, 1-8

Na końcu dni góra Pana stanie się znowu z daleka widoczna, w pełni wyposażona na szczytach wyżyny, wznosić się będzie ponad wzgórzami. I ludy do niej podążą. Wyruszą tam liczne narody, mówiąc: "Chodźcie, wejdźmy na górę Pana, do domu Boga Jakuba. Tam nam ukażą Jego droge i będziemy chodzić Jego ścieżkami". Z Syjonu bowiem wyjdzie prawo, z Jeruzalem - słowo Pana. Będzie rozstrzygało spory między rozlicznymi ludami, osądzało potężne narody nawet w bardzo odległych krainach. I przekują swoje miecze na pługi, a swoje włócznie na sierpy. Już nie podniesie miecza naród przeciw narodowi, nie będą już więcej zaprawiać się do wojny. Każdy będzie spokojnie wypoczywał w cieniu swej winorośli, każdy w cieniu swojego figowca; nikt nie będzie siał trwogi, albowiem usta Pana, Wszechwładcy, to ogłosiły. Choćby wszystkie narody szły, każdy z osobna, swoją drogą, to my będziemy podążać na wieki i jeszcze dłużej za imieniem Pana, naszego Boga. "W owym dniu" - mówi Pan - "złożę w całość rozbitą; przygarnę do siebie wypędzoną i tych, których odegnałem. Rozbitą uczynię Resztę, odegnaną - potężnym narodem". Odtąd i na zawsze  królem nad nimi będzie Pan na górze Syjon. Do ciebie, zaniedbana twierdzo owczarni, córo Syjonu, wróci i wejdzie dawniejsze panowanie, królowanie - z Babilonu do córy Jeruzalem. 


Źródło do obmywania z grzechów. 

Zachariasza 13 1 W owym dniu wytryśnie źródło, dostępne dla domu Dawida i dla mieszkańców Jeruzalem, na obmycia grzechu i zmaz.
* Nie ma nawet wzmianki o ofierze Chrystusa, która ma wymazywać nasze grzechy. 

24 comments:

  1. Zrobią sobie wyłom ,przedrą się przez bramę Mich2,,13 tu jest mowa o przyszłości ,gdyż z Babilonu wyszli dekretem ,,amnesti,,jako wolni ludzie .
    ...przed nimi będzie kroczył ich król a Pan będzie na ich czele..(ciekawe kto tu ma być tym królem ) , Dawid ?!
    Wracając do Iz.47 , to wedle Sof 3 córka Chaldejska to Juda ?
    Poza tym okres pomiędzy rozproszeniem Izraela (10 pokoleń w 722 pnd) a upadkiem Judy (586 pod) to aż 136 lat?
    Czyli dziesięciopokoleniowe Izrael było już 136 lat w rozproszeniu , po czym Juda dostaje się do 70 cio letniej niewoli Babilonu wg Daniela , która nie trwała nawet 40 lat ? Może Daniel mówi o czymś innym?
    Więcej pytań niż odpowiedzi , ale jest dobrze , przed nami jeszcze ok. 99,5 % , obraz mocno zamazany ale się szybko rozjaśnia , no ale Iva ma już mocno klarowny , ja nie . Pozdrawiam Was .

    ReplyDelete
  2. Za wiele tekstu naraz , dodajmy Henocha i cogel mogel , ale jest dobrze trza to teraz rozkminić,a materiału jest multum. W sumie ,,mali prorocy ,, jakby o jednym i tym samym piszą ( rozproszenie za karę , powrót z odległych ziem ,,zbiórka na pustyni ,,KB )
    Oni piszą wiele o szczegółach tych wydarzeń , których może i tak nie zrozumiemy zanim się spełnią , tylko live ,
    Co do Henocha to Angelika ma chyba rację , w każdym razie lepiej go nie mieszać z ST , może kiedyś być pomocny

    ReplyDelete
  3. Rozdzielę zaraz ten tekst, bo mam trop...

    ReplyDelete
  4. Angelika wyleci zBB jak ja , guru wie,mi ST starczy.

    ReplyDelete
  5. Angelika u BB mocno się trzyma ,ma rację iż celowo wiele detali nie jest opisanych celowo by nie gloryfikowac , ,,niechcący ,, niektórych kultów szatanskich , to też zauważyłem , a wynika to ze zwykłej ciekawości ludzkiej .
    Angelic ,tak trzymaj , jestem z tobą , we wrześniu Krystian się znów ze mną pogozi to wezmę w tym udział .
    Ez 38, 39 jest trudny ,już go czytam po raz 7 . Jestem ciekawa na ten temat , Moniczko

    ReplyDelete
  6. @Tomiczny Czyli o co ci chodzi dokładnie? Zacznijmy od tego, że Angelika tak atakuje Księgę Henocha, bo Krystian znokautował Nowy Testament. Dlaczego nikt z chrześcijan nie odniesie się do chociażby jednego argumentu tj
    Jezus Zbawiciel vs. Bóg Izraela Zbawca, który wymazuje grzechy na podstawie własnej decyzji jako że jest Bogiem i może wszystko, albo ze względu na zapłatę za swoje grzechy.

    Popatrzmy, za co głównie chrześcijanie cenią i za co są wdzięczni Jezusowi, jaki jest jego główny atrybut? TAK? Zbawiciel!!!

    To jest główny grzech chrześcijan przeciwko Bogu. Pomijając tych co uważają Jezusa za boga, co jest dosłownie największym ogłupieniem człowieka, jakie mogło takiego spotkać! I największym poziomem bałwochwalstwa, nie wiem czy sobie zdają sprawę, ale tak jest według sprawiedliwości Prawa co do Boga, który stworzył ten świat!!! Bo kto był z NIM, jak Sam mówi? Tylko ten co stworzył świat i dał życie człowiekowi może być nazywany słusznie BOGIEM!

    A więc ZBAWICIEL Jezus, pytanie mam jedno, od czego? Od grzechu zapewne brzmi pierwsza najszybsza odpowiedź. Skoro Jezus zbawia od grzechu, to czemu chrześcijanie tak grzeszą? Czemu nie dał im nowych serc, dusz, sumień, czystości 100%, tak jakato niby była jego ofiara, pełna w 100%. Czemu oni sa tacy sami jak my, jak nie gorsi! Co im dał ten Jezus? Pytam, bo kiedys sama byłam chrześcijanką... A więc jak byłam chrześcijanką to się wstydziłam Jezusa i wiedziałam że pójdzie mi zapłacić za bycie przy Jezusie, tylko jeszcze nie wiedziałam dokładnie dlaczego... Wstydziłam się bo jego prawo, kazanie o miłosci i nauki plus te obrazki z tym jezuskiem sa po prostu ujmą dla człowieka. Prawo każące kochać tych co na ciebie plują i chcą cię sponiewierać; kazanie o którym mówią jawnie największe kanalie tego świat, żeby cię zniewolić; nauki które gdy zastosujesz doprowadzą cię do gwałtów, rabieży twego mienia, braku szacunku a te obrazki z KRK to zwyczajnie jakaś kabała i starożytny kult babiloński! Ta cała hostia i żywienie się jego ciałem i krwią z ew. Jana to praktyki satanistyczne, wszystko jest złe! DOSŁOWNIE!

    ReplyDelete
  7. Moniczko ,zgadzam się 1000% .lecz mam do Henocha dystans i tu jestem po stronie Angelic , bądźmy cierpliwi , mamy tyle materiału w ST ze na lata starczy ,to trzeba NAPRAWDĘ rozebrać na części pierwsze , werset po wersecie , nawet słowo i przecinek , inaczej nie da rady , już się szykuje na Ez.38 ,39 ,tego jest muuultum bez Henocha , ja bym go szczerze nie mieszał , owszem może się przydać lecz klucz jest w ST , stawiam na Micheasza .Pozdrawiam Cię .

    ReplyDelete
  8. Co obiecał Jezus? życie wieczne... Podobnie do Lucyfera, skosztuj, na pewno nie umrzesz, no na pewno! Mówię Tobie, człowieku, skosztuj owocu Chrystusa i nie umrzesz ale będziesz żył wiecznie. Uwierz tylko we mnie i wyznaj moje imię! Ja Jezus jestem twoim zbawcą od grzechu i wszystko co mam - pochodzi od mojego ojca w niebie (Lucyfera, no on jest nawet (w myślach) ponad gwiazdami), widziałeś mnie to tak jakbyś widział Ojca mego, ale rzeczywiście mój ociec jest większy ode mnie... w hierarchii. Ja i Ojciec jedno jesteśmy, bo mamy te same pragnienia i te same cele mamy. Doprowadzić cię, głupi człowieku, do zdrady Boga, Stworzyciela tego świata i sprawić, byś oddał dosłownie duszę za MNIE - JEZUSKA! W imię lojalności co do mojej ofiary, przecież tak mocno cierpiałem, nawet nakręcili film o mnie SATANIŚCI! a jak! Pasja Gibsona, przypatrz się jak oddawałem życie za twoje grzechy! Patrz i licz każdą ranę, szantaż ależ skąd!, ja to zrobiłem z miłości. Tylko jak nie wyznasz mnie przed ludźmi jak cię będą torturować to nie jesteś mnie warty!!!

    Tak to będzie mniej więcej wyglądać jak nie wyrzekniesz się Jezusa:

    https://www.facebook.com/mina.lotfy.526/videos/1656831717907060/


    ReplyDelete
  9. Moniczko mamy pewien obraz rzeczy przyszłych , lecz nie wiemy jak i co ,choć może i nie musimy wiedzieć , zobaczymy ,ja też jestem ciekaw ,wiele myślę o tym , sklejam wątki i nic ... ale czuje że tzw .symbolika na nic się nie zda , nawet jak Zachariasz pisze o klątwie koni i gniciu ich oczu ... to może to być nawet dziś DOSŁOWNIE bo nie wiemy czy Putin nie ,,wsiądzie na koń ,,jak computery szlak trafi .
    Wiem jedno , każdy NASZ scenariusz na pewno się nie sprawdzi , jak pisze Izajasz ,,nie mów ze słyszałeś ,,...
    Pomimo iż jesteśmy daleko dziś od ,,armagedonu ,, i tego cyrku , 666, plagi, rogi, nierzadnica ...to i tak jest nam daleko do prawdy , bo i szatan by coś wyniuchal .
    W sumie to ST niewiele mówi o szatanie (poza Jobem ) gdzie komentarze krk mówią o jakiejś przenośni , a cała reszta wręcz na jego temat milczy(i dobrze) .
    Nie sądzisz iż trochę wyolbrzymiamy rolę lucka? Może siedzi w pierdlu? Henoch pisze że Ewę uwiódł gadrael(tffuu)
    Mamy wspólny obraz rzeczy przyszłych i tu jesteśmy zgodni , myślę że tajemnica tkwi w psalmach , moja babcia zawsze mi mówiła ze te psalmy są takie piękne i zawsze je czytała , a dla mnie były nudne , i stanąłem na 50 psalmie bo dalej nie wytrzymałem , nie ma akcji , w prorokach jest akcja , lubię je czytać .
    BB jest genialny ,lecz nie potrafi innych ... bo jego wiedza mu sugeruje ...a my się często mylimy , nawet co do Daniela mam czasem wątpliwości ...Ale ty Moniczko jesteś ok ,jadę do Turcji pozagladac do tamtych zborów i Yoros ,wrócę to pogadamy ,choć szczerze to i jezus i jego zbory i apostołowie to lipa , no ale zobaczymy .Pozdrawiam

    ReplyDelete
  10. Ok. Trzymaj się w tej Turcji Tomiczny i uważaj na siebie:)

    Tak dodam tylko, że podoba mi się jedno szczególnie co mi dzisiaj napisałeś: jak pisze Izajasz "nie mów ze słyszałeś""... że Bóg nie zdradził do końca planów swoich bo by i szatan coś wyniuchał

    Na pewno jest w tym dużo trafności, ale z tego co zauważyłam to, Tomiczny, Bóg ukrył, jakoś po Swojemu-genialnemu, ten tekst, że mimo że jest tak długo odkryty to ciągle zakryty może być, więc szukajmy u Proroków, ja na pewno będę! Tobie też dobrze idzie, masz niektóre myśli naprawdę ciekawe, widać że badasz te teksty długo...

    Monika

    ReplyDelete
  11. Dz .Moniuszko ,badam tylko 17 miesiecy , ...po 3 godz dz.

    ReplyDelete
  12. Chciałabym wyjaśnić parę rzeczy, może czytają ten blog tacy, którzy wierzą mocno w Jezusa jako Boga czy Zbawiciela czy Mesjasza... Tak jak wspomniałam kilka razy sama w niego kilka lat temu wierzyłam (tak zostaliśmy nauczeni przez Kościół), więc byłoby nie w porządku pozostawić moje ostre wcześniejsze komentarze atakujące Jezusa jako fałszywego boga czy zbawiciela bez większego wyjaśnienia. Ja osobiście poznając Słowa Boga Stwórcy umieszczone w Starym Testamencie i Jego Prawo nie mogłam dłużej wierzyć że Jezus jest Jego Synem, pół Bogiem. Jezus dał całkowicie odmienne prawa czy to się nam one podobają bardziej czy mniej, one są dosłownie inne. (Już pomijam to matactwo polegające na mówieniu raz tak raz inaczej w NT, że raz całe Prawo obowiązuje, a raz że Słyszeliście, ze powiedziano wam... A ja wam mówię i ...zmiana prawa!). Może jeden taki oto przykład...

    Bóg NIGDY nie kazał miłować nieprzyjaciół czy oddawać swoich rzeczy innym, bez względu na okoliczności. Bóg mówił o miłości do swoich bliźnich i litowaniu się nad potrzebującym, t.j. ubogim, wdową czy sierotą. Wyobraźcie sobie osobę, która kocha wszystkich ludzi, wszystko im wybacza, wszystkim się dzieli czy to ze złym czy z dobrym człowiekiem, nie robi podziału; znając życie sami źli się zaczną koło takiej kręcić i bardzo drastycznie się to dla niej skończy. Dlaczego takie niebezpieczne i poniżające zasady Jezus kazał nam stosować w życiu? Jedyne co mi przyszło do głowy, kiedy to zrozumiałam, to że umieszczone to zostało w NT przez naszych wrogów, którzy chcą naszej zguby. Patrząc na całą postać Jezusa wpasowuje się to idealnie w jego osobę, on miał właśnie takie przesłanie. Dostosowanie się do tych zaleceń to jawna zguba!

    Po drugie to popatrzcie na dzisiejszą nienawiść Islamu do Chrześcijaństwa. Nie widzicie, że zostało to wykreowane przez kogoś bardzo złego, kto chce wielkiego cierpienia człowieka, ogromnej ilości tortur, brutalnych egzekucji, gwałtów... Łagodne chrześcijaństwo kontra barbarzyński, bardzo brutalny islam! Dlaczego Jezus każe swoim wyznawcom oddawać życie dla jego imienia? Taki łagodny, kochany, miłosierny a ogłasza, że pomimo jego 100% ofiary chrześcijanie będą cierpieć ogromne prześladowania i tortury! Znowu Bóg Izraela, Stwórca mówi, że on jest jedynym Zbawicielem i ochroną, i że kto wierzy w Niego się nie zawiedzie...

    Jeremiasza 2, 11-14 "Wszakże mój lud zamienił swoją chwałę na kogoś, kto nie może pomóc. Przeraźcie się, niebiosa, nad tym, zadrżyjcie i zatrwóżcie się bardzo! - mówi Pan - Gdyż mój lud popełnił dwojakie zło: Mnie, źródło wód żywych, opuścili, a wykopali sobie cysterny, cysterny dziurawe, które wody zatrzymać nie mogą. Czy Izrael jest niewolnikiem albo sługą urodzonym w domu? Dlaczego więc stał się łupem?"

    Kolejna rzecz to ten kult Jezusa rozpropagowany na cały świat! Gdzie Jezus tam bieda i nędza! Tam prześladowania i ogrom cierpień i tortur różnorakich! To mi bardzo przypomina kult maryjny. W Wołyniu był bardzo popularny kult Maryi. Poczytajcie o publikacjach Tadeusza Kukiza, mówiące o ogromnym kulcie maryjnym -o "Wołyńskich Madonnach", "Madonnach Kresowych" i innych obrazach z Kresów, które to miały chronić mieszkańców przed nieszczęściem. Chroniły identycznie jak i Jezus chroni ludzi, w bardzo podobny sposób przeprowadzane są tortury na chrześcijanach jak i na Kresowiakach! I to idzie teraz w naszą stronę, ISIS się zbliża do Europy wielkimi krokami...

    Dlatego uważam, że cały Nowy Testament to robota złych ludzi, jak nie demonów, by nas oddalić od Boga Stwórcy, oszukując i zwodząc, że Jezus to Jego Syn, pół Bóg który przyszedł na świat żeby oddać życie za nasze grzechy w zamian za wiarę w niego. Szczególnie w kontekście Słów Boga Izraela, który mówi, że TYLKO ON JEST ZBAWCĄ I BOGIEM!

    ReplyDelete
  13. Dołączam się do słów Moniki, bo trudno byłoby mi się z nimi nie zgodzić. Ja też miałem ogromne uczucia do Jezusa Chrystusa i też zawsze ta postać była mi bliska.
    Jeśli chodzi o chrześcijaństwo to było już zawsze znacznie gorzej. Przepraszam za słowo, ale to nic innego jak jeden wielki burdel i każdy, kto ma choć trochę rozumu musi to przyznać, prędzej czy później.
    Przez lata w głowie tkwiły mi słowa znanego i podziwianego satanisty i okultysty, pana Ghandiego, który kiedyś wypowiedział słynne słowa: "Kocham Chrystusa, ale gardzę chrześcijanami, bo nie żyją oni tak jak on". I to było zawsze dla mnie wytłumaczeniem. Po prostu Chrystus był wspaniały tylko jego naśladowcy są tak bardzo ułomni.

    Ale jest wiele jeszcze innych spraw, które zaczęły mnie niepokoić i stopniowo otwierać oczy. Numer jeden to jest miłość do nieprzyjaciół. To jest tak chore, że nawet nie chce się mi już o tym pisać. Wystarczy zauważyć, że nikt, kto wyznaje Chrystusa i jego naukę o tej chorej miłości SAM NIE JEST W STANIE JEJ ZASTOSOWAĆ W ŻYCIU. Tego jestem pewien na STO PROCENT. Z resztą popatrzmy na wszystkie blogi chrześcijan i ich owoce, które wydają, a szczególnie wtedy gdy te osoby się poróżnią :-) Można byłoby napisać niezłą powieść z tego :-)

    Tylko Bóg Izraela jest Zbawcą, tylko Bóg Izraela jest Stwórcą, tylko Jemu należy się chwała i cześć, bo tylko On jest jej godny.

    Czy to chrześcijanom się podoba czy nie NIKT Z NICH NIE JEST W STANIE ZAPRZECZYĆ, że Jezus jest główną postacią tej religii, że oddaje się jemu cześć i uwielbienie, nazywa się go bogiem i zbawcą, chrześcijanie modlą się głównie do niego, i ogólnie prawdziwego Boga i Stwórcę stawia się daleko za Jezusem. Więc nie ma żadnej wątpliwości, że ten kult jest od Szatana. Poza tym Jezus z chrześcijaństwem na czele CAŁKOWICIE unicestwili proroctwa dotyczące Izraela, ludu prawdziwego Boga, i wszystkich obietnic dotyczących zaginionych pokoleń Izraela!!! Zawsze ta religia, nawet po odrzuceniu Pawła i tak będzie paplać coś o duchowym Izraelu, o porwaniach do nieba, i inne bzdury i fałszywe nauki. Po to właśnie ten Jezus KAZAŁ GŁOSIĆ EWANGELIĘ PO CAŁEJ ZAMIESZKANEJ ZIEMI NA ŚWIADECTWO, ale w niej nie ma miejsca na proroctwa dotyczące prawdziwego Izraela. Jedynym chrześcijaninem, który próbuje połączyć chrześcijaństwo i Izrael jest pan Henryk Kubik, co z jednej strony dobrze o nim świadczy, ale z drugiej strony nie bardzo go potrafię zrozumieć. Łysy

    ReplyDelete
  14. Zobaczcie jak Apokalipsa objaśnia panowanie Boga inaczej od Proroków...

    Najpierw Powrót wygnańców do Jerozolimy...

    Micheasza 4, 6-8 W owym dniu - wyrocznia Pana - zbiorę chromych, zgromadzę wygnańców i tych, których utrapiłem. Chromych uczynię Resztą, a wyrzutków - narodem mocnym. I będzie królował Pan nad nimi na górze Syjon, odtąd i aż na zawsze. A ty, Wieżo Trzody, Ostojo Córy Syjonu, do ciebie dawna władza powróci, władza królewska - do Córy Jeruzalem.

    Widzimy, że według Micheasza Bóg będzie panował na Syjonie od razu.

    Jednak według Apokalipsy dopiero po 1000 latach panowania Jezusa wraz z innymi "zasłużonymi" pojawi się Bóg. W Apokalipsie nie ma nawet słowa o Izraelu, o wyzwoleniu i sprowadzeniu 12 pokoleń Izraela do Jerozolimy! Za to jest o zstępującym na ziemię z nieba mieście Jeruzalem

    Ap 20 4 I ujrzałem trony - a na nich zasiedli [sędziowie], i dano im władzę sądzenia -
    i ujrzałem dusze ściętych dla świadectwa Jezusa i dla Słowa Bożego, i tych, którzy pokłonu nie oddali Bestii ani jej obrazowi i nie wzięli sobie znamienia na czoło ani na rękę.
    Ożyli oni i tysiąc lat królowali z Chrystusem.

    (...) 7 A gdy się skończy tysiąc lat, z więzienia swego szatan zostanie zwolniony.
    8 I wyjdzie, by omamić narody z czterech narożników ziemi, Goga i Magoga,
    by ich zgromadzić na bój, a liczba ich jak piasek morski. 9 Wyszli oni na powierzchnię ziemi i otoczyli obóz świętych i miasto umiłowane; a zstąpił ogień od Boga z nieba i pochłonął ich.

    21 1 I ujrzałem niebo nowe i ziemię nową, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły, i morza już nie ma.
    2 I Miasto Święte - Jeruzalem Nowe ujrzałem zstępujące z nieba od Boga,
    przystrojone jak oblubienica zdobna w klejnoty dla swego męża.
    3 I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: "Oto przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz z nimi, i będą oni Jego ludem, a On będzie "BOGIEM Z NIMI".

    Skoro Bóg ma panować na Syjonie od razu po sprowadzeniu Resztki Izraela do Jerozolimy, to o co chodzi z tym 1000 lat panowania Jezusa? Zauważcie też, że dopiero po 1000 latach ma się odbyć wojna z Gogiem...

    ReplyDelete
  15. Z Gandhim to strzał w dziesiątkę, Łysy! On jest najlepszym przykładem na zastosowanie bierności w obronie i "w walce". To bardzo ciekawy temat. Co najważniejsze był on marionetką w rękach iluminatów, którzy wykorzystali go jako narzędzie do propagowania doktryny "bez-przemocy" do wielu bardzo złych celów!!!

    Jest świetny artykuł po ang. http://ajitvadakayil.blogspot.co.uk/2012/09/the-diabolical-brain-washing-process-of.html

    "Diaboliczny proces prania mózgu Mahatmy Gandhiego". Jak kiedyś znajdę więcej czasu to go przetłumaczę, na pewno dużo wyjaśni, po co elicie ta cała koncepcja miłości do nieprzyjaciół i biernego oporu...zobaczymy, jak to się odbywało w przeszłości na tym przykładzie.

    ReplyDelete
  16. Dzięki za ten link. Na pewno zapoznam się z tym artykułem jak najszybciej. O tym sataniście Ghandim czytałem już dość dawno gdy czytałem jakieś materiały na temat ruchu New Age. Też nie pamiętam gdzie to było, bo wtedy miałem dużo czasu i czytałem po kilka godzin dziennie, albo i więcej. Pewnie było to na jakimś angielsko języcznym blogu.
    Słuszne uwagi co do apokalipsy. Nieraz tak się zastanawiałem po co znowu jakaś wojna Boga z szatanem. Niby już jest spokój od szatana, Bóg go wsadził do jakiejś otchłani, TYLKO po to, aby po tysiącu lat na nowo go wypuścić, aby ten znowu sobie pohasał i odwrócił jakichś ludzi od Boga. Dlaczego Bogu miałoby na tym zależeć???

    Nie da się pogodzić tej księgi jak i całego NT z proroctwami i naukami ze Starego Testamentu. Ja jak czytam prawdziwych proroków, którzy wypowiadają słowa Boga Izraela to odnoszę wrażenie, że PO PROSTU i JAK NAJPROŚCIEJ - Bóg przyjdzie RAZ i raz na zawsze zrobi tutaj porządek (nie ma informacji, że ten proces jest rozłożony na tysiące lat jak to w wypadku Chrystusa - Ah ten jego POWRÓT tak oczekiwany przez tysiące sekciarzy od ponad dwustu lat). Żadnej ściemy i żadnych domysłów. I co najważniejsze - Bóg przyjdzie, aby przywrócić do chwały swój własny lud i zrobi to poprzez uświęcenie swojego imienia na oczach WSZYSTKICH INNYCH NARODÓW. Bo chwała JEGO ŚWIĘTEGO IMIENIA ma ścisły związek z pomyślnością Jego wybranego narodu, Izraela.

    Czy ktoś nie zgadza się z tymi wnioskami?

    I znowu nawiązując do chrześcijaństwa - czy jest ktoś na świecie kto może pogodzić te nauki z chrześcijańską ewangelią, tak zwaną dobrą nowiną? (przepraszam, może oprócz Henryka Kubika?)

    Zwróćmy uwagę, że NT i jego ewangelie NIGDY NIE MAJĄ ŻADNEGO ZWIĄZKU Z IZRAELEM I JEGO ZAGINIONYMI POKOLENIAMI, ale mają związek ZE WSZYSTKIMI NARODAMI I Z ICH POMYŚLNOŚCIĄ.

    Dlatego też czym się zajmują różne kościoły i zbory? NAWRACANIEM ludzi z tych narodów na chrześcijaństwo, ONI MAJĄ PRZYJĄĆ JEZUSA JAKO SWOJEGO ZBAWCĘ I DOSTĄPIĆ W TEN SPOSÓB ZBAWIENIA!!!!!!!!! Niech mi nikt NIGDY nie kłamie, że chrześcijaństwo ma inny cel niż ten opisany przeze mnie powyżej!!! Zbyt wiele czytałem na temat kościołów i zborów, aby sobie wcisnąć ten kit i kłamstwa. Słusznie pan Kubik kiedyś napisał, że chrześcijaństwo jest wrogiem Boga, szkoda tylko, że dalej on uznaje założyciela tego wrogiego Bogu tworu za swojego zbawiciela, bo tylko Bóg Izraela jest naszym Zbawicielem!!! I niech Jemu będzie za to wszelka chwała i podziękowania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Łysy

    ReplyDelete
  17. Widzieliście to? Wiadomość dnia:

    Chciałbym zaproponować nową nazwę dla wszystkich, którzy wierzą w obietnice wyzwolenia nas ze szponów synagogi szatana.

    Nie uważam się już za ponownie narodzonego Chrześcijanina. To jest mylące.

    Jestem odrodzonym Izraelitą, członkiem Narodu Wybranego przez Boga.

    Ta nazwa natychmiast ukazuje naszą rzeczywistą tożsamość.

    Henryk Kubik

    Link: http://zbawienie.forumotion.com/t18p225-zwalczanie-biblii-blogi-promujace-falszywe-doktryny-i-klamstwa#6194

    ReplyDelete
  18. Odrodzenie ,przed wyborami ( wyborem, wybraniem)kolejność odwrotna ,UWAGA !

    ReplyDelete
  19. Sam się określił członkiem Narodu Wybranego. No ma tupet, może dużo znaków wskazuje na to, ale pewności żadnej nie ma, więc jego samo-zakwalifikowanie się brzmi zwyczajnie śmiesznie. Ale tak szczerze to mniej mnie to razi niż wszystko co piszą o Chrystusie bo to drugie to bałwochwalstwo...



    ReplyDelete
  20. Do wojska biorą też na ochotnika,ja poczekam na powołanie (do rezerwy 58 ?)

    W związku z tymi wieloma , ,,małymi,, proroctwami rysuje się 1000 scenariuszy i mimo to żaden nie koliduje z drugim . To jest sztuką , co ?
    Jak Daniel WIDZIAŁ ,SŁYSZAŁ i nic nie rozumiał !
    Za tydzień mam moją xxl , to może chociaż jakaś szparka się uchyli...
    Nie wiem naprawdę ,jak mogłem czytać i NIC nie rozumieć , ale jak pisze Daniel ,,w czasach końca wzrośnie poznanie ,,
    ,,zapieczetuj,,czyli zwiń w rulon i plomba, nie ma zaglądania ! Jaki rentgen by się przydał !?
    Jeśli wzrasta poznanie - to i mamy czas końca , to akurat jest proste .

    ReplyDelete
  21. A mnie Moniko rażą takie słowa, wystawia nas na wściekły atak (delikatnie mówiąc) oponentów, nie muszę chyba pisać jakich. On sam chyba od dawna należy do tych wybrańców, przeczytajcie to:
    „Poznałem kilku Anglików i zauważyłem, ze niektórzy z nich w podobny sposób traktują siebie i innych. Jeden mój stary klient nazwał mnie oczywiście w żartach - ty polska brudna świnio. Ale ci to wyszło!
    To miała być pochwała za jakiś tam trik przy komputerze. Tym mnie zaskoczył, ponieważ tego typu żarty widziałem czy słyszałem tylko w Polsce.”
    http://zbawienie.forumotion.com/t12p240-cudowne-wybawienie-ludu-bozego#6008

    Jaki Polak pozwolił by siebie tak nazwać, nawet w formie żartów? W jakim towarzystwie on przebywał, że słyszał takie żarty?

    ReplyDelete
  22. Dokładnie, ta myśl jest niezwykła i kusząca, ale przecież jeszcze musimy poczekać na uwiarygodnienie tego przez samego Boga. Jasne, wszystko wskazuje na to, że jesteśmy zaginionymi plemionami Izraela, ale jak to w życiu...kiedyś też wiele rzeczy wydawało nam się pewnych i bylismy przekonani o ich prawdziwości, np. przynależność do Chrystusa, jego ofiara za nasze grzechy, itd.

    Zobaczymy, lepiej jednak nie ogłaszać tego przedwcześnie. Lepiej poczekać na samego Boga.

    ReplyDelete
  23. @Ivo,

    ja też tych niby żartów nie za bardzo rozumiem. W ogóle nie rozumiem jak można budować charakterystykę jakiegokolwiek narodu na podstawie poznania kilku anglików czy irlandczyków, czy innych narodów. To dziwne, przecież nawet wśród polaków jest taka różnorodność charakterów, postaw, traktowania ludzi, traktowania samych siebie...

    Powiem Ci tak, że gdyby ktokolwiek nazwał mnie ty brudna polska świnio, to chyba ta osoba dostałaby natychmiast w mordę... po prostu nie wyobrażam sobie tego.

    I chociaż jestem polakiem to tego typu żartów ani nie widziałem, ani nie słyszałem w Polsce i tak samo tutaj w Irlandii, a polaków jest tutaj dużo.

    Jak w ogóle polak może powiedzieć do polaka: Ty brudna POLSKA śwninio? Czy to ma sens? Nie, tak może powiedzieć niemiec, anglik czy francuz, ale nie polak, BO W TEN SPOSÓB PRZECIEŻ OBRAŻAŁBY NIE TYLKO NAS, ALE I SIEBIE SAMEGO!!!

    Gdzie tutaj logika? Kolejny dowód do czego prowadzi wielbienie "SYNA".

    ReplyDelete
  24. Dziwne żarty hehe Ach ten Henryk, jakie on ma natchnione pomysły do pisania swoich niektórych komentarzy, padłam! Można tylko dodać do tego negację Cyryla co do podziału przez Boga zwierzat na czyste i nieczyste, czyli wieprz jest ok, i to jest właśnie ta jedyna "polska brudna świnia", którą powinni ci panowie komentować;)

    Cyryl pisze: "Jaki jest z tego wniosek?? Otóż dopiero gdy Bóg ponownie zbierze zaginiony Izrael na pustyni to prawo dotyczące jedzenia zwierząt czystych będzie bezwzględnie respektowane.

    Obecnie nie wiemy kto jest Izraelitą a kto nie, więc pisanie brein breakera o tym, że każdy kto je wieprzowinę nie będzie zbawiony.... jest wielkim kłamstwe".

    http://zbawienie.forumotion.com/t134p15-wieprzowina#5638

    Trzeba tobie zrobić uaktualnienie, Cyrylu, bo właśnie Henry już oficjalnie ogłosił tożsamość Izraelitów...

    ReplyDelete