Friday 5 February 2016

Przywódca wyprowadzanego Narodu Izraelskiego...

Oto rozdziały, które mówią o Królu Pomazańcu, który wyprowadzi 12 pokoleń Izraela z niewoli, wielkiego ucisku i doprowadzi je do Ziemi Obiecanej...Ciekawe, czy się zdziwicie że taki jest opis tego Króla w Proroctwie oraz czy macie jakieś typy wśród znanych nam ludzi z tego świata?


(BW)  IZAJASZA
Pan jedynym, prawdziwym Bogiem
44:1Lecz teraz słuchaj, Jakubie, mój sługo, i ty, Izraelu, którego wybrałem.
44:2Tak mówi Pan, który cię uczynił i ukształtował w łonie matki, który cię wspomaga: Nie bój się, mój sługo, Jakubie, i Jeszurunie (Izraelu), którego wybrałem!
44:3Gdyż wyleję wody na spieczoną ziemię i strumienie na suchy ląd; wyleję mojego Ducha na twoje potomstwo i moje błogosławieństwo na twoje latorośle,
44:4Aby się rozkrzewiły jak trawa między wodami, jak topole nad ruczajami.
44:5Jeden powie wówczas: Ja należę do Pana! Drugi nazwie się imieniem Jakuba, a inny wypisze na swojej ręce: "Własność Pana" - i otrzyma zaszczytne imię "Izrael".
44:6Tak mówi Pan, Król Izraelski i jego Odkupiciel, Pan Zastępów: Ja jestem pierwszy i Ja jestem ostatni, a oprócz mnie nie ma Boga.
44:7I kto jest mi równy? Niech zawoła, niech to zwiastuje i niech mi to przedstawi! Kto zwiastował od dawien dawna przyszłe rzeczy? A to, co ma nastąpić, niech nam zwiastują!
44:8Nie trwóżcie się i nie lękajcie się! Czy wam tego już dawno nie opowiedziałem i nie zwiastowałem? I wy jesteście moimi świadkami. Czy jest bóg oprócz mnie? Nie, nie ma innej opoki, nie znam żadnej.
Bałwochwalstwo dowodem głupoty
44:9Wytwórcy bałwanów są w ogóle niczym, a ich ulubione wytwory są bez wartości, ich czciciele są ślepi, a oczywista ich niewiedza naraża ich na hańbę.
44:10Któż wytwarza bóstwo i odlewa bałwana, który na nic się nie zda?
44:11Oto wszyscy jego towarzysze narażają się na wstyd, a rzemieślnicy - wszak to tylko ludzie; niech się zbiorą wszyscy i staną, a przelękną się i wszyscy się zawstydzą.
44:12Kowal wytwarza je pracując przy żarze węgla, nadaje mu kształt uderzeniami młota i robi go za pomocą swojego ramienia; gdy jest głodny, traci siłę, gdy nie pije wody, omdlewa.
44:13Snycerz rozciąga sznur, kreśli zarysy czerwonym ołówkiem, wycina go dłutem, wymierza go cyrklem i wykonuje go na podobieństwo człowieka, jako piękną postać ludzką, która ma być ustawiona w domu,
44:14Narąbie sobie cedrów lub bierze cyprys albo dąb i czeka, aż wyrośnie najsilniejsze pośród drzew leśnych, sadzi jodłę, która rośnie dzięki deszczom.
44:15Te służą człowiekowi na opał, bierze je, aby się ogrzać, roznieca także ogień, aby napiec chleba. Nadto robi sobie boga i oddaje mu pokłon, czyni z niego bałwana i pada przed nim na kolana.
44:16Połowę jego spala w ogniu, przy drugiej jego połowie spożywa mięso, piecze pieczeń i je do syta, nadto ogrzewa się przy tym i mówi: Ej, rozgrzałem się, poczułem ciepło!
44:17A z reszty czyni sobie boga, swojego bałwana, przed którym klęka i któremu oddaje pokłon, i do którego się modli, mówiąc: Ratuj mnie, gdyż jesteś moim bogiem!
44:18Nie mają poznania ani rozumu, bo zaślepione są ich oczy, tak że nie widzą, a serca zatwardziałe, tak że nie rozumieją.
44:19A nikt tego nie rozważa i nikt nie ma tyle poznania i rozumu, aby rzec: Jedną jego połowę spaliłem w ogniu i na jego węglach napiekłem chleba, upiekłem też mięso i najadłem się, a z reszty zrobię ohydę i będę klękał przed drewnianym klocem?
44:20Kto się zadaje z popiołem, tego zwodzi omamione serce, tak że nie uratuje swojej duszy ani też nie powie: Czy to nie złuda, czego się trzymam?
Pan odkupicielem Izraela
44:21Pomnij na to, Jakubie, i ty, Izraelu, gdyż ty jesteś moim sługą, stworzyłem cię, jesteś moim sługą, Izraelu, nie zapomnę o tobie.
44:22Starłem jak obłok twoje występki, a twoje grzechy jak mgłę: Nawróć się do mnie, bo cię odkupiłem.
44:23Wykrzykujcie niebiosa, bo Pan to uczynił, krzyczcie głośno, wy, głębiny ziemi, wy, góry, wybuchajcie okrzykiem radości, ty, lesie, ze wszystkimi swoimi drzewami, gdyż Pan odkupił Jakuba i wsławił się w Izraelu!
Zapowiedź posłannictwa Cyrusa
44:24Tak mówi Pan, twój Odkupiciel i twój Stwórca jeszcze w łonie matki: Ja jestem Pan, Stwórca wszystkiego, Ja sam rozciągnąłem niebiosa, sam ugruntowałem ziemię - kto był ze mną?
44:25Który unicestwiam znaki kuglarzy, a z wróżbitów czynię głupców, odprawiam mędrców z niczym, a ich mądrość zamieniam w głupstwo.
44:26Który potwierdzam słowo swojego sługi i spełniam radę swoich posłańców, który mówię o Jeruzalemie: Będziesz zamieszkane, a o namiotach judzkich: Będziecie odbudowane: Dźwignę je z gruzów.
44:27Który mówię do toni: Wyschnij, Ja wysuszę twoje strumienie.
44:28Który mówię o Cyrusie: On moim pasterzem, wykona całkowicie moją wolę, i który mówię o Jeruzalemie: Będziesz odbudowane - a o świątyni: Będziesz na nowo założona.

Cyrus pomazańcem Pana
45:1Tak rzekł Pan do swojego pomazańca Cyrusa, którego ująłem za jego prawicę, aby przed nim zdeptać narody i odpiąć pas na biodrach królów, aby przed nim otworzyć podwoje i aby bramy nie były zamknięte:
45:2Ja pójdę przed tobą i wyrównam drogi, wysadzę spiżowe wrota i rozbiję żelazne zawory.
45:3I dam ci schowane w mroku skarby i ukryte kosztowności, abyś poznał, że Ja jestem Pan, który cię wołam po imieniu, Bóg Izraela,
45:4Przez wzgląd na mojego sługę Jakuba i Izraela, mojego wybrańca, wołam cię po imieniu, nadałem ci zaszczytne imię, chociaż mnie nie znałeś.
45:5Ja jestem Pan i nie ma innego, oprócz mnie nie ma Boga. Ja ci przypinam pas, chociaż mnie nie znasz,
45:6Aby poznali od wschodu słońca i od zachodu, że nie ma nikogo oprócz mnie. Ja jestem Pan i nie ma innego.
45:7Ja tworzę światłość i stwarzam ciemność, Ja przygotowuję zarówno zbawienie, jak i nieszczęście, Ja, Pan, czynię to wszystko.
45:8Spuśćcie niebiosa rosę z góry, a obłoki niech sączą sprawiedliwość! Niech się otworzy ziemia i niech wyrośnie zbawienie, a niech też wzejdzie sprawiedliwość! Ja, Pan, to stworzyłem.
45:9Biada temu, kto się spiera ze swoim stwórcą, skorupka wśród glinianych skorupek! Czy glina może powiedzieć do tego, kto ją formuje: Co robisz? albo dzieło do swojego mistrza: On nie ma rąk?
45:10Biada temu, kto mówi do ojca: Dlaczego płodzisz? A do kobiety: Dlaczego rodzisz?
45:11Tak mówi Pan, Święty Izraelski, i jego Stwórca: Jak śmiecie żądać ode mnie wyjaśnienia co do moich dzieci albo dawać mi rozkazy co do dzieła moich rąk?
45:12Ja uczyniłem ziemię i stworzyłem na niej ludzi, moje ręce rozciągnęły niebiosa i Ja daję rozkazy wszystkiemu ich wojsku.
45:13Ja wzbudziłem go w sprawiedliwości i prostuję wszystkie jego drogi. On odbuduje moje miasto i wypuści na wolność moich pojmanych za darmo, bez okupu - mówi Pan Zastępów.
45:14Tak mówi Pan: Robotnicy Egiptu i kupcy Etiopii, i Sabejczycy, mężczyźni rośli, przejdą do ciebie i będą twoi, pójdą za tobą w pętach i będą się tobie kłaniać, i będą się do ciebie modlić, że tylko u ciebie jest Bóg, i nigdzie indziej nie ma żadnych innych bogów.
45:15Zaprawdę, jesteś Bogiem ukrytym, Boże Izraela, Wybawicielu!
45:16Wszyscy oni pospołu będą zawstydzeni i okryci hańbą, z hańbą odejdą wytwórcy bałwanów.
45:17Zbawienie Izraela w Panu, zbawienie wieczne, nie będziecie zawstydzeni ani nie doznacie hańby na wieki wieków.
Wezwanie do zaniechania bałwochwalstwa
45:18Bo tak mówi Pan, Stwórca niebios - On jest Bogiem - który stworzył ziemię i uczynił ją, utwierdził ją, a nie stworzył, aby była pustkowiem, lecz na mieszkanie ją stworzył: Ja jestem Pan, a nie ma innego.
45:19Nie mówiłem w ukryciu ani w jakimś ciemnym zakątku ziemi, nie powiedziałem do potomstwa Jakuba: Szukajcie mnie daremnie! Ja jestem Pan, który mówię prawdę, zwiastuję, co słuszne.
45:20Zbierzcie się i przyjdźcie, przystąpcie razem, wy, ocaleni z narodów! Nierozumni są ci, którzy noszą swojego bałwana z drewna i modlą się do boga, który nie może wybawić.
45:21Zapowiedzcie i przedstawcie sprawę, niech także wspólnie się naradzą! Kto od dawien dawna to przepowiedział, kto od dawien dawna zwiastował? Czy nie Ja, Pan, poza którym nie ma Boga? Oprócz mnie nie ma żadnego boga sprawiedliwego i wybawiciela.
45:22Do mnie się zwróćcie, wszystkie krańce ziemi, abyście były zbawione, bo Ja jestem Bogiem i nie ma innego.
45:23Przysiągłem na siebie, z moich ust wyszła prawda, słowo niezmienne, że przede mną będzie się zginać wszelkie kolano, będzie przysięgał wszelki język,
45:24Mówiąc: Jedynie w Panu jest zbawienie i moc, do niego przyjdą ze wstydem wszyscy, którzy się na niego gniewali.
45:25Lecz wszelkie potomstwo Izraela uzyska w Panu zbawienie i chlubić się nim będzie.


Mój komentarz z wyróżnionymi wersami wskazującymi na umiejscowienie tego proroctwa w przyszłości, tak jak zresztą sekwencja rozdziałów też by na to wskazywała:

(Sept) Izajasza 45 14-17 Tak mówi Pan Zastępów: "Egipt już zaczął pracować dla ciebie, tak samo kupiectwo Etiopów. Również Seboini, rośli mężowie, przyjdą do ciebie i będą twoimi niewolnikami, chodzić będą za tobą z kajdanami na rękach, będą przed tobą składać pokłony i u ciebie wznosić swe modły, bo u ciebie jest Bóg. I mówić będą nie ma Boga poza tym twoim. Ty bowiem jesteś Bogiem, a my o tym nie wiedzieliśmy. Bóg Izraela jest wybawcą. Doznają zawstydzenia i zakłopotani będą wszyscy, którzy Mu się sprzeciwiają. Odejdą pognębieni. 

A IZRAEL DOSTĄPI WYBAWIENIA NA ZAWSZE. NIE DOZNA ZAWODU ANI NIGDY NIE BĘDZIE ZAWSTYDZONY.
(...)
20 Podnieście się i przybywajcie, wspólnie się naradźcie wy, OCALENI SPOŚRÓD RÓŻNYCH NARODÓW
(...)
22 Wróćcie do mnie, wy z samych krańców ziemi, a będziecie mogli dostąpić ocalenia. Ja jestem Bogiem, nie ma innego. JA przysięgam na samego siebie: Z moich ust wyjdzie tylko prawda; moje słowa nie będą się zmieniać, bo przecież przede mną zegnie się każde kolano, a każdy język będzie wysławiał Boga, tak mówiąc: "Do niego przybędzie wszystko, co sprawiedliwe i chwalebne; a wszyscy, którzy się odłączyli, wstydzić się będą. Każde plemię Izraela otrzyma od Pana usprawiedliwienie i w Bogu dostąpi chwały". 


Role się odwrócą, niewolnicy staną się panami, a panujący poddanymi.

(Sept) Izajasza 14, 1 Pan okaże miłosierdzie Jakubowi i ponownie wybierze sobie Izraela, tak że znowu będą mogli mieszkać spokojnie na ziemi. Obcy przybysze przyłączać się do nich będą i nawet zaliczeni zostaną do domu Jakuba. Podejmować ich będą gościnnie różne ludy, odprowadzą ich na ich obszary, żeby znowu byli dziedzicami swych działów i żeby się mnożyli w krainie Boga, jako Jego słudzy i służebnice. Niewolnikami natomiast zostaną ci, którzy ich do niewoli uprowadzili, i poddanymi - którzy nad nimi panowali".


38 comments:

  1. Moniko, czy według Ciebie Cyrus jest owym posłańcem??

    Mam akurat w domu drukowaną BW i porównałem te wersety..zobaczmy (przepisuję):

    Iz 44:26
    26 To ja umacniam słowa mego sługi / i sprawiam, że mym wysłannikom wszystko się udaje. / To ja mówię Jerozolimie, żeby się zaludniła. / To Ja również obiecuję podźwignąć ją z ruin.

    Jest to obietnica odbudowy Jerozolimy i drugiej Świątyni dana Judejczykom będącym w niewoli babilońskiej.

    Następnie:

    Iz 44:28
    To Ja nazwałem Cyrusa "mym pasterzem", / a on wypełni moją wolę nakazując, / aby Jerozolima była odbudowana, / aby na nowo stanęła Świątynia.

    Te słowa w pełni to potwierdzają.
    Cyrus był królem Persii, którym Bóg posłużył się do zniszczenia Babilonu. Kiedy Cyrus podbił Babilon, dał Judejczykom wolną rękę i zezwolił, a może nawet i pomógł, odbudować im Jeruzalem i Świątynię.

    Iz 45:1, 2
    1 Oto, co mówi Pan do swojego pomazańca Cyrusa, / którego prawicę ujął mocno, / aby na jego oczach pokonać narody, / a królom odjąć broń od pasa; / aby przy jego obecności sforsować bramy, / tak że bramy już nigdy nie będą zamknięte.

    2 Ja zaś będę szedł przed tobą / i wyrównywał wszelkie wzniesienia. / I skruszę brązowe podwoje, / połamię żelazne rygle.

    Powyższe słowa Bóg wypowiada do Cyrusa, który został poprowadzony przez Niego na Babilon i pomógł mu zniszczyć babilońskie miasta jak i samą stolicę.

    Iz 45:5
    Ja jestem Panem i nie mam sobie równego, / i oprócz Mnie żaden Bóg nie istnieje. / Ja każę ci za broń chwycić, choć Mnie jeszcze nie znasz.

    Tak więc opisy które przedstawiłaś dotyczą zupełnie innego wydarzenia tj. Wyprowadzenia Judejczyków z niewoli Babilonu.

    Ja chciałem się dowiedzieć, kto nas wyprowadzi z "Egiptu", nie Babilonu.

    Czyli Twoim zdaniem będzie to Cyrus..perski król???

    To nie ma sensu Moniko :(

    Wszystkie proroctwa mówią nam o tym, że Izrael ma być zjednoczony i wyprowadzony na oczach wszystkich narodów podobnie, jak za czasów wyjścia z ziemi egipskiej.
    I mowa jest o wszystkich plemionach, a nie tylko o Judzie.

    Zbadaj temat dokładniej proszę, ponieważ nadal nie mamy odpowiedzi...

    ReplyDelete
  2. To dotyczy przyszłych wydarzeń, nie rozumiesz? Jak Bóg miałby w Proroctwach tak skakać w czasach? Izajasza 40, 41, 42 ,43 mówi o rzeczach przyszłych a 44 i 45 o przeszłych?
    Otwórz swój umysł szeroko. Oni tak piszą w przypisach, bo to są ukryte rzeczy i oni tego nie pojęli, bo Bóg nie chciał. Król Pomazaniec Cyrus to metafora Króla który na wzór egipskiego exodusu Izraelitów wyprowadzi 12 pokoleń przy końcu dni...

    Analogicznie do tego co odkrył Henry o wyzwoleniu Ludu Bożego przy końcu dnie, poczytaj przypisy i biorąc je pod uwagę przekreślisz Henrykową teorię od razu...Ale to są rzeczy zapieczętowane...Nie każdy umie je odczytać i zrozumieć:)

    ReplyDelete
  3. Witaj Moniko,

    Dobrze, że poruszyłaś ten temat.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czy uważasz te proroctwa jako nie wypełnione? Te o Cyrrusie?

    Jest taki film:
    https://www.youtube.com/watch?v=bRGSltevJ0k

    Warto go obejrzeć. Końcówka jest szczególnie istotna, tam kiedy Cyrrus opowiada swoją historię, a Daniel czyta mu właśnie ten fragment Izajasza i mówi, że to o nim.

    Nie mam wiedzy historycznej na tyle ugruntowanej, aby ocenić czy tam pod koniec filmu ta historia z Cyrrusem jest prawdziwa. Powinniśmy się temu bliżej przyjrzeć.
    Ten film dość logicznie tłumaczy, że to proroctwo wypełniło się w osobie Cyrrusa, który wydał dekret o odbudowie Jerozolimy.

    W takiej sytuacji, należałoby uznać, że to proroctwo dotyczy sprowadzenia części Judejczyków/Izraelitów z powrotem do ziemi po okresie 70 lat niewoli babilońskiej.

    Księga Henocha wspomina o tym tutaj (9) werset - według mnie:

    Apokalipsa Tygodni
    3 Henoch rozpoczął czytać z księgi i powiedział: Urodziłem się jako siódmy pierwszego tygodnia, gdy sprawiedliwość i prawość jeszcze trwały.
    4 Po mnie w drugim tygodniu powstanie gwałt i zakwitnie kłamstwo. Kiedy to się skończy, wzrośnie nieprawość, ale (Bóg) ustanowi prawo dla grzeszników.
    5 Potem w trzecim tygodniu, pod jego koniec, zostanie wybrany człowiek, aby był rośliną sprawiedliwego sądu. J ego potomstwo stanie się rośliną sprawiedliwości na wieki.
    6 Potem w czwartym tygodniu, pod jego koniec, będą miały miejsce wizje świętych i sprawiedliwych, otrzymają prawo dla wszystkich pokoleń oraz zostanie im ustanowiona zagroda.
    7 Potem w piątym tygodniu, pod jego koniec, zostanie wybudowany na wieki dom chwały i panowania.
    8 Następnie w szóstym tygodniu ci wszyscy, którzy w nim będą mieszkać, oślepną i serca wszystkich, pozbawione mądrości pogrążą się w niegodziwości. Wtedy pewien człowiek wstąpi do nieba. Pod koniec [ tego tygodnia] dom panowania zostanie spalony ogniem, a całe nasienie wybranego korzenia rozproszy się.
    9 Potem w siódmym tygodniu powstanie pokolenie odszczepieńców. Wiele dokonają, ale będą to dzieła przewrotne.
    10 Pod koniec tego (tygodnia) sprawiedliwi z odwiecznej rośliny sprawiedliwości zostaną wy-brani i im zostanie dana siedmioraka nauka dotycząca całego stworzenia. 91.
    11 Dzięki nim korzenie niegodziwości zostaną odcięte, jak również dzieło kłamstwa w czasie spełnienia się (Sądu). Bluźniercy zostaną wycięci na każdym miejscu, a ci, którzy planują złe czyny, i ci, którzy popełniają bluźnierstwo, zginą od miecza.
    12 potem będzie inny tydzień, ósmy, który jest [tygodniem] sprawiedliwości i miecz zostanie mu dany, aby sprawiedliwy sąd mógł być wykonany nad tymi, którzy czynią zło. Grzesznicy zostaną wydani w ręce sprawiedliwych.
    13 Pod koniec (tego tygodnia) nabędą legalne dobra i zostanie wybudowany dom dla wielkiego Króla w chwale na wieki.
    14 Następnie w dziewiątym tygodniu zostanie objawiony całemu światu sprawiedliwy sąd i wszystkie czyny niegodziwości znikną z całej ziemi. Świat zostanie wydany na zniszczenie i wszyscy ludzie będą wypatrywać ścieżki prawości.

    ReplyDelete
  4. c.d.
    Jeszcze raz: powrót z 70 letniej niewoli babilońskiej jest według mnie opisane tym wersetem:

    9 Potem w siódmym tygodniu powstanie pokolenie odszczepieńców. Wiele dokonają, ale będą to dzieła przewrotne.

    Tutaj jakby odbudowa świątyni (tzw. 2 świątynia) jest przez Henocha w ogóle pominięta, bo została dokonana rękoma ludzi przewrotnych.
    Miałoby to pewne pokrycie w ks. Nehemiasza, jak wiadomo, Bóg nie do końca błogosławił im kiedy odbudowywali świątynię, co chwilę musieli się bronić przed najazdami.

    Należy to na spokojnie przeanalizować.

    Pamiętam jak jeszcze 2 lata temu czytałem ten fragment o Cyrrusie i widziałem tam Jezusa. Uważałem, że Żydzi sfałszowali "ST" i wstawili tam Cyrrusa zamiast Jezusa. Dziś już wiem, że to absolutnie nie ta droga.

    Każda myśl musi kiedyś powstać pierwszy raz w naszych głowach... W miarę wzrostu poznania, nasze zrozumienie powinno wzrastać.

    --------------------------------------
    Wychodzi mi tak, że pewne proroctwa o sprowadzeniu Izraelitów z powrotem mogą dotyczyć czasów Cyrrusa, a inne czasów przyszłych i prorokowanego zbawienia...

    Wychodziłoby na to, że Cyrrus był pomazańcem Boga, wykonał Boży rozkaz odbudowania Jerozolimy, co nie wyklucza oczywiście tego, że wciąż czekamy na tego pomazańca, który z pomocą Boga zetrze w pył czwarte, rzymskie - watykańskie imperium.

    ReplyDelete
  5. Patrzcie (SEPT)
    Izajasza 45 14-17 Tak mówi Pan Zastępów: "Egipt już zaczął pracować dla ciebie, tak samo kupiectwo Etiopów. Również Seboini, rośli mężowie, przyjdą do ciebie i będą twoimi niewolnikami, chodzić będą za tobą z kajdanami na rękach, będą przed tobą składać pokłony i u ciebie wznosić swe modły, bo u ciebie jest Bóg. I mówić będą nie ma Boga poza tym twoim. Ty bowiem jesteś Bogiem, a my o tym nie wiedzieliśmy. Bóg Izraela jest wybawcą. Doznają zawstydzenia i zakłopotani będą wszyscy, którzy Mu się sprzeciwiają. Odejdą pognębieni.

    A IZRAEL DOSTĄPI WYBAWIENIA NA ZAWSZE. NIE DOZNA ZAWODU ANI NIGDY NIE BĘDZIE ZAWSTYDZONY.
    (...)
    20 Podnieście się i przybywajcie, wspólnie się naradźcie wy, OCALENI SPOŚRÓD RÓŻNYCH NARODÓW
    (...)
    22 Wróćcie do mnie, wy z samych krańców ziemi, a będziecie mogli dostąpić ocalenia. Ja jestem Bogiem, nie ma innego. JA przysięgam na samego siebie: Z moich ust wyjdzie tylko prawda; moje słowa nie będą się zmieniać, bo przecież przede mną zegnie się każde kolano, a każdy język będzie wysławiał Boga, tak mówiąc: "Do niego przybędzie wszystko, co sprawiedliwe i chwalebne; a wszyscy, którzy się odłączyli, wstydzić się będą. Każde plemię Izraela otrzyma od Pana usprawiedliwienie i w Bogu dostąpi chwały".

    ReplyDelete
  6. Role się odwrócą, niewolnicy staną się panami, a panujący poddanymi.

    (Sept) Izajasza 14, 1 Pan okaże miłosierdzie Jakubowi i ponownie wybierze sobie Izraela, tak że znowu będą mogli mieszkać spokojnie na ziemi. Obcy przybysze przyłączać się do nich będą i nawet zaliczeni zostaną do domu Jakuba. Podejmować ich będą gościnnie różne ludy, odprowadzą ich na ich obszary, żeby znowu byli dziedzicami swych działów i żeby się mnożyli w krainie Boga, jako Jego słudzy i służebnice. Niewolnikami natomiast zostaną ci, którzy ich do niewoli uprowadzili, i poddanymi - którzy nad nimi panowali".

    ReplyDelete
  7. A więc Moniko..kim będzie ten "Król", który nas poprowadzi???

    ReplyDelete
  8. Obserwatorze
    Mam nadzieję, że nie kpisz sobie z moich słów.

    Może niedługo Bóg Izraela objawi to komu zechce pierwszemu... Na pewno nie Chrystus, to wiem z całą pewnością:)

    ReplyDelete
  9. Nie kpię sobie..jestem dość dociekliwy ;)

    Z pewnością dowiemy się Moniko i oby ten czas nadszedł rychło!

    Monika..a jeśli się okaże, że tym królem będzie jednak Chrystus, to czy będziesz niezadowolona z tego powodu??

    ReplyDelete
  10. Myślę, że tutaj powstała interesująca rozmowa, która może nam kiedyś wskazać kierunek.
    Pamiętam jak byłem w trakcie analizowania "miłości do nieprzyjaciół" i śledzenia tego co się dzieje... A doszło wtedy do ostrego starcia jak pamiętamy...

    Tego typu rozmowy jak ta są potrzebne, nawet jeśli jeszcze nie potrafimy rozsądzić dokładnie o co kaman.

    Zasadniczo, właśnie jedną z moich obaw w trakcie lektury proroków było i jest to, że nie do końca potrafię umiejscowić niektóre proroctwa w czasie.

    Co do niektórych mam pewność - tam gdzie jest mowa o zawarciu nowego przymierza i pojawia się słynne zdanie "Ja będę waszym Bogiem, a wy moim ludem" itp.
    Wtedy wiadomo, że te proroctwa jeszcze się nie wypełniły. Ale nie wszystkie są takie jasne w odbiorze.

    Uważam, że aby mieć szansę do dobrze ocenić, potrzeba mocno poszerzyć swoją wiedzę około biblijną, w tym również należałoby się zaznajomić z judaistyczną interpretacją proroctw.
    Nie sądzę, że oni się mylą we wszystkim, każda religia oferuje nieco prawdy.

    Tak więc uważam, że na dzień dzisiejszy nie mamy jeszcze wystarczającej wiedzy, aby to wszystko poskładać - przynajmniej ja się do tego otwarcie tutaj przyznaję.

    Obserwatorze, stawiasz dobre pytanie: kto będzie tym Królem??
    Są proroctwa o Dawidzie, są o Eliaszu, jak widać także o Cyrrusie, ale my jesteśmy o tyle do przodu, że wiemy, że nie ma proroctw o Jezusie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BB..z "pewnością" znajdziesz odpowiedź w źródłach "około biblijnych" :/

      Czy ufasz w Słowo Boże? W nim szukaj odpowiedzi..w Nim jest wszystko zawarte.

      Delete
  11. Nie może być Chrystus, bo on sam o sobie mówi że jest Bogiem, on bluźni Świętemu Bogu Izraela. Pomazaniec miał być wybranym człowiekiem a nie narodzonym pół człowiekiem pól Bogiem, z przypisaną taką misją od narodzin jego. Jak Bóg miałby oddać za grzechy Ludu twardego karku swego jedynego Syna zrodzonego z części jego? Kolejna sprawa to cierpienie i pokuta jaką Bóg nas obłożył, byśmy zapłacili za nasze grzechy...

    Izajasza 40 Pocieszcie, pocieszcie mój lud!mówi wasz Bóg.
    Przemawiajcie do serca Jeruzalem i wołajcie do niego,
    że czas jego służby się skończył,że nieprawość jego odpokutowana,
    bo ODEBRAŁO Z RĘKI PANA KARĘ W DWÓJNASÓB za wszystkie swe grzechy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wskaż mi proszę słowa, gdzie Chrystus mówi osobiście, że jest Bogiem Ojcem.

      Delete
  12. Obserwatorze, nie jesteś "dość dociekliwy", bo dociekliwi ludzie nie zatrzymują się na Pawle w analizowaniu "NT". Albo inaczej: dociekliwi ludzie nie zatrzymują się na "NT", tylko czytają "NT" przez pryzmat "ST" - tak każe logika.
    Jesteś w swoim mniemaniu dociekliwy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Przede wszystkim dociekliwi ludzie szukają odpowiedzi w słowach Boga, naszego Ojca, a On posłał swego Syna by nam je przekazał..nam i całej ludzkości.

      Niestety zły zasiał kąkol i każdy słucha Pawła, nauk ludzkich, nie naszego Króla...cóż w tym dziwnego więc, że dzieje się źle??

      Delete
  13. Ciekawe jak ten malutki zalążek Królestwa Bożego w dobie atomu poradzi sobie z Putinem i innymi , chyba jakaś broń neutralizująca elektronikę będzie potrzebna , podobno już jest , więc trza będzie na koń , ...i taka sama plaga dosiegnie ich konie ...(Zach ) ... a kto nie będzie pielgrzymowal do Jeruzalem u tego nie będzie deszczu ..., biblia SJ mówi ,, nie będzie obfitego deszczu ,, czyli deszcz będzie ale nie obfity , tak coś posipi , mżawka i przelotne deszcze!
    Kilka nocy spędziłem na porównaniach bibli SJ , to jest MAAAAASAKRA już w 1 Moj 1 ,,1 pisze ,niebiosa (zamiast niebo ) a w 1 ,,2 ...a czynna siła Boża przemieszczała się tu i tam ...( a duch Boży unosił się nad wodami ) Ltm !
    TUUU I TAAAM !!! ??? Mam wiele notatek , ale szkoda czasu !!!
    Wracając do kwestii panowania KB to będzie to bardzo ciekawe , jak Ten głaz oderwie się od góry ( lub z góry , od góry jako kierunku ) i rozwali w proch te (2 królestwa -angloameryke ) rozszerzając się po krańce ziemi !
    Izajasza jest mega ! Pozdrawiam Was wszystkich .

    ReplyDelete
  14. Obserwatorze czy szydzisz z ludzi, którzy czytają nie tylko Biblię? Czy to raczej nie powinno być odwrotnie? Jeśli zamykasz się i nie czytasz innych źródeł, to masz mniejszą wiedzę. Czuje się jakbym tłumaczył małemu dziecku tabliczkę mnożenia.


    Kto ma więcej oleju w głowie? Ten kto czyta różne źródła i porównuje je z Biblią, czy ten, co bezmyślnie wierzy w to, co dostał od krk? Jeśli to w Biblii jest prawda, to czego się boisz? Nie zachęcam do czytania kabały, albo biblii Szatana, tylko np. takich źródeł jak "Bachantki" lub historyczne teksty innych religii, z których również można wiele nauczyć. Przykładem jest twórczość Egipcjan... Wiesz, lepiej tego nie czytać, bo jeszcze by trzeba skasować jezusa.

    Wiesz doskonale że Biblia wszystkich zagadnień nie precyzuje, ponadto, sam ostatnio uznałeś księgę Henocha za Słowo Boże, a jakby nie patrzeć, nie ma jej w twojej Biblii? !?

    :/

    ReplyDelete
  15. @Kamil Napisałeś:

    "Wskaż mi proszę słowa, gdzie Chrystus mówi osobiście, że jest Bogiem Ojcem"

    Dam Tobie znowu link do mojego art., akurat kiedyś w sumie zainspirowałeś mnie do zrobienia tego artykułu: http://szukacboga.blogspot.co.uk/2015/10/bog-izraela-czy-jezus-kto-jest-naszym.html

    Ale zbieg okoliczności, co?

    ReplyDelete
  16. BB..pokażesz mi w którym miejscu z czegokolwiek szydziłem?

    Ja nie potrzebuję innych źródeł, ponieważ wiem, że Słowo Boże zawiera wszelkie odpowiedzi :)

    Powtórzonego Prawa 12

    (28) Przestrzegaj i słuchaj tych wszystkich słów, które ja ci nakazuję, aby dobrze się powodziło tobie i twoim synom po tobie na wieki, jeżeli będziesz czynił to, co dobre i prawe w oczach Pana, Boga twego.

    Nie moją jest sprawą, jakich Ty się trzymasz źródeł..dla mnie źródłem są wody żywota wiecznego dane nam od Boga poprzez Jego Syna, naszego Króla.

    Mój Drogi..wejdź na www.bibliamesjanska.com ...Henocha jest zaraz za 5Księgiem ;)
    ________________________________

    @Monika

    Prosiłem o słowa z Pism, nie Twoich artykułów..chociaż jeden dosłowny przykład wychodzący z ust Jezusa..proszę?

    ReplyDelete
  17. @Kamil W tym wcześniej zasugerowanym artykule są właśnie zestawione różne przykłady jak Jezus uzurpuje sobie bycie Bogiem, przeważnie część moich artykułów to w 80% cytaty Pism ze Starego i Nowego Testamentu. Ale nieważne...

    xxxxxxxxxxxxxxxxx
    O Panie , nasz Boże, jak przedziwne Twe imię po wszystkiej ziemi! Tyś swój majestat wyniósł nad niebiosa. Sprawiłeś, że [nawet] usta dzieci i niemowląt oddają Ci chwałę, na przekór Twym przeciwnikom, aby poskromić nieprzyjaciela i wroga. (Ps 8:2-3 BT)

    Lecz arcykapłani i uczeni w Piśmie - widząc cuda, które uczynił, i dzieci wołające w świątyni: «Hosanna Synowi Dawida» - oburzyli się i rzekli do Niego: «Słyszysz, co one mówią?» A Jezus im odpowiedział: «Tak jest. Czy nigdy nie czytaliście: Z ust niemowląt i ssących zgotowałeś sobie chwałę?»

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Jam jest Alfa i Omega, mówi Pan Bóg, Który jest, Który był i Który przychodzi, Wszechmogący. (Ap 1:8 BT)

    Jam Alfa i Omega, Pierwszy i Ostatni, Początek i Koniec. (Ap 22:12-13)

    Aniołowi Kościoła w Smyrnie napisz: To mówi Pierwszy i Ostatni, który był martwy, a ożył: (Ap 2:8)

    Tak mówi Pan, Król Izraela i Odkupiciel jego, Pan Zastępów: Ja jestem pierwszy i Ja ostatni; i nie ma poza Mną boga.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Patrzcie teraz, że Ja jestem, Ja jeden, i nie ma ze Mną żadnego boga. Ja zabijam i Ja sam ożywiam, Ja ranię i Ja sam uzdrawiam, że nikt z mojej ręki nie uwalnia. (Pwt 32:39 BT)

    Albowiem jak Ojciec wskrzesza umarłych i ożywia, tak również i Syn ożywia tych, których chce. (J 5:21 BT)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Pan Zastępów - Jego za Świętego miejcie; On jest Tym, którego się lękać macie i który was winien bojaźnią przejmować. (Iz 8, 13 BT)

    Pana zaś Chrystusa miejcie w sercach za Świętego i bądźcie zawsze gotowi do obrony wobec każdego, kto domaga się od was uzasadnienia tej nadziei, która w was jest. (1 P 3, 15 BT)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


    W artykule jest więcej porównań, wszystko zależy od Twojej uczciwości i szczerości przed Bogiem Izraela, ja swoje zrobiłam.

    ReplyDelete
  18. Nie ma ani słowa gdzie Jezus nazywa siebie Bogiem.

    Kwestię Alfy i Omegi wyjaśniłem u siebie.

    Syn dostał od Ojca moc uzdrawiania.

    List Piotra jest kąkolową fałszywką.

    ReplyDelete
  19. @Obserwatorze, zadałeś takie pytanie, co prawda do Moniki, więc na nie nie odpowiem, ale je tutaj przytoczę:

    "Monika..a jeśli się okaże, że tym królem będzie jednak Chrystus, to czy będziesz niezadowolona z tego powodu??"


    Więc ja, drogi obserwatorze postąpię nieco PRZEWROTNIE i zadam Ci następujące pytanie:

    Obserwatorze...a jeśli się okaże, że tym królem będzie jednak KTOŚ inny niż Chrystus, to czy będziesz niezadowolony z tego powodu?

    Pozdrawiam, Łysy

    ReplyDelete
  20. 1 Objawienie Jezusa Chrystusa,
    które dał Mu Bóg,
    aby ukazać swym sługom, co musi stać się niebawem,
    a On wysławszy swojego anioła
    oznajmił przez niego za pomocą znaków
    słudze swojemu Janowi.
    2 Ten poświadcza, że słowem Bożym
    i świadectwem Jezusa Chrystusa
    jest wszystko, co widział.
    3 Błogosławiony, który odczytuje, i którzy słuchają słów Proroctwa,
    a strzegą tego, co w nim napisane,
    bo chwila jest bliska.


    LISTY "DO SIEDMIU KOŚCIOŁÓW, KTÓRE SĄ W AZJI"

    4 Jan do siedmiu Kościołów, które są w Azji:
    Łaska wam i pokój
    od Tego, Który jest, i Który był i Który przychodzi,
    i od Siedmiu Duchów, które są przed Jego tronem,
    5 i od Jezusa Chrystusa, Świadka Wiernego,
    Pierworodnego umarłych
    i Władcy królów ziemi.
    Temu, który nas miłuje
    i który przez swą krew uwolnił nas od naszych grzechów,
    6 i uczynił nas królestwem - kapłanami dla Boga i Ojca swojego,
    Jemu chwała i moc na wieki wieków! Amen.
    7 Oto nadchodzi z obłokami,
    i ujrzy Go wszelkie oko i wszyscy, którzy Go przebili.
    I będą Go opłakiwać wszystkie pokolenia ziemi.
    Tak: Amen.
    8 Jam jest Alfa i Omega, mówi Pan Bóg,
    Który jest, Który był i Który przychodzi,
    Wszechmogący.

    To kto przemawia w 8 wersie? Alfa i Omega, Bóg? Wszechmomogący?

    A poniżej kto tak o sobie mówi?

    Jam Alfa i Omega, Pierwszy i Ostatni, Początek i Koniec. (Ap 22:12-13)

    Aniołowi Kościoła w Smyrnie napisz: To mówi Pierwszy i Ostatni, który był martwy, a ożył: (Ap 2:8)

    A co mówi Bóg Stworzyciel na to?

    Tak mówi Pan, Król Izraela i Odkupiciel jego, Pan Zastępów: Ja jestem pierwszy i Ja ostatni; i nie ma poza Mną boga (Izajasza 44,6)

    ReplyDelete
  21. Właśnie czytam księgę Joela, i tutaj jest bardzo ciekawy opis wybawienia ludu Bożego, a w zasadzie sądu nad wszystkimi narodami?
    SEP (Popwskiego)
    Joela 4:1
    W owych dniach i owym czasie, zniosę niewolę Judy i Jeruzalem. Zbiorę wszystkie narody i sprowadzę je do Doliny Josafata i tam sądzić je będę za to co zrobiły z moim ludem i dziedzictwem mojego Izraela, tak że jest rozproszony wśród pogan, a moja kraina rozparcelowana.

    Cały 4 rozdział ks Joela bardzo ciekawy.

    Niech Bóg Izraela ci Moniko Błogosławi za pracę jaką wkładasz w tego bloga.
    Pozdrawiam
    dadi82

    ReplyDelete
  22. Na forum obserwatoraczasówkońca zamieściłem taki wpis, (ciekawe czy pójdzie)

    Zobaczymy czy pójdzie, Henryku ja generalnie czytam twoje forum codziennie i uważam je za bardzo pomocne czy wręcz kluczowe w poznaniu.
    Ja z Jezusem mam problem nie ukrywam tego. Mój problem polega na tym że Bóg Izraela zabronił mi czcić w jakikolwiek sposób innych bogów.
    Posłużę się SEP (Popowskiego) i przykładem
    k.pwt 4:28
    I tam dopiero będziecie musieli służyć innym bogom, wytworem rąk ludzkich, drewnom i kamieniom....
    otóż jeżeli Ty czy ktokolwiek inny nie uznaje Chrystusa za Boga, to nie zmienia faktu że dla przytłaczającej większości Chrześcijan on Bogiem jest. (choćby w Wikipedii)
    Czy nasz Zbawiciel Bóg Jedyny Izraela nie przestrzega nasz przed czczeniem w jakiejkolwiek postaci innych bogów?

    Generalnie po lekturze tego bloga i bloga Brain Breakera w zgadzam się że Jezus Chrystus to jedna wielka mistyfikacja.
    Swoje poznanie zacząłem jak chyba większość od forum Henryka Kubika, czytam je nadal choć ze wszystkim się nie zgadzam, a w szczególności z "ich" nastawieniem do Chrystusa. Tutaj moje oczy otworzyłaś ty Moniko oraz Brain Breaker.
    Jako że jestem na początku drogi będę wdzięczny o opinie na temat tego co napisałem powyżej o Chrystusie.
    Abstrahując od tego czy istniał czy nie? To czy moje rozumowanie uważacie za słuszne? Jest on w końcu Bogiem dla większości chrześcijan. W takim razie mi jako wyznawcy Jedynego Boga Izraela chyba nie wolno jak napisał Henryk "...mam pełne prawo oddawania mu królewskiej czci..."
    Bo jak wytłumaczę podczas sądu Bogu Izraela, że co? że ja tylko czczę obcego boga jako króla?

    Sporadycznie pisuje na blogach, mam nadzieję że nie motam za bardzo i jest to w miarę czytelne?

    pozdrawiam dadi82

    ReplyDelete
  23. Dadi82 , tak trzymaj ,ja też patrzę tu i tam lecz BB i Monika są UUUNIKALNE ! Nie chciał bym tu uprawiać kultu jednostki ale Moniczka jest Meeega , jej zrozumienie jest WYYYBUCHOWE , jak czytałem jej komentarze u BB to ... eureka.. myślę sobie to takie proste ... nie wiem jak ona to robi .
    Krystian ma wiele bardzo dobrych artykułów , każdy następny jest lepszy , aż strach pomyśleć co będzie za rok !
    Myślę że Jego problem jest ,iż jest nieomylny , owszem nasze ,,przeświadczenie ,, nam sugeruje to i tamto , AAAALE
    powiem teraz moją największą naukę życiową ...!!!
    Gdyby mnie ktoś spytał , jaka jest nasza WSPÓLNA cecha ludzkości , to powiem ...
    POMYŁKA !!!!!
    Często po prostu się mylimy ale ...NAAAJWAZNIEJSZE to z pokorą coś z tego się nauczyć i nie z uporem maniaka ...
    Jaka była największa porażka życiową Edisona ? Preferował prąd stały , a Tesla zmienny .
    Czeka nas jeszcze długa droga i wiele niespodzianek . Pozdrawiam .

    ReplyDelete
  24. Witaj Dadi82

    Bardzo dziękuję Ci za miłe słowa. Lubię takie chwile, kiedy przychodzi nowa osoba i mówi, że nawróciła się na Boga Izraela. Wiem, że czczenie Jezusa przez to że jest grzechem w oczach Boga przynieść może pecha czy przekleństwo, dlatego podwójnie się cieszę, że udało mi się kogoś przed tym skutecznie przestrzec. Nie ma nic piękniejszego dla człowieka niż wielbić Jedynego Boga Izraela i badać tylko Proroctwa i Księgi ST. Nowy Testament komplikuje poznanie i zabiera czas człowiekowi, ale przede wszystkim przekazuje nam złe nauki i zawiera błędne, fałszywe prawo. Prawo miłości do wszystkich.

    Ciekawe masz spostrzeżenia, że rzeczywiście Jezus jest Bogiem w chrześcijaństwie i nawet jeśli chrześcijanin się przed bałwochwalstwem broni nie uznając Jezusa za Boga, to on i tak jest bogiem tego kultu i tego świata. Popatrzcie ile ludzi nawet jak nie są chrześcijanami obchodzi Boże Narodzenie czy Wielkanoc. Chrystus jest najszerzej rozpropagowanym obiektem kultu na świecie.
    "Chrześcijanie są największą grupą religijną na świecie, liczącą 2,2 mld wiernych i stanowiącą 32 proc. światowej populacji - wynika z raportu waszyngtońskiego Pew Research Center na temat religii." http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/najwiecej-na-swiecie-jest-chrzescijan,295255.html

    Gdyby Jezus był autoryzowanym bożym Pomazańcem to czemu Bóg Wiekuisty tak bardzo nie chroniłby czy nawet przeklinał chrześcijan? Skąd zapowiedziana kara, która ma przyjść na ludzkość, np. w postaci tej szarańczy z Joela?

    ------------------------

    Tomiczny

    Dzięki za takie komplementy odnośnie moich niektórych komentarzy. Miło mi, że jesteś u mnie na blogu:) Twoje wpisy czasami też są bardzo ciekawe, widać ze szukasz Boga i prawdy.

    Niech Wam chłopaki Bóg Izraela błogosławi!

    ReplyDelete
  25. Podzielę się czymś z Wami. Pracuję nad lepszym wniknięciem w ten temat, zrobiłam to za szybko, niedokładnie, ale w sumie to dzięki Obserwatorowi i teraz może uda mi się dojść do jakichś interesujących wniosków. Póki co jestem pod jeszcze większym wrażeniem Boga i Jego Proroctw, one są jakby wielowymiarowe, mocno zapieczętowane, strasznie tajemnicze, ale jak człowiek je bada, czyta, analizuje to nagle zaczyna mu świtać i czuje się jakby Bóg otwierał przed nim jakieś tajemnicze drzwi, gdzie za nimi jest zupełnie inna treść, taka jasna, przejrzysta, prosta i nawet w niektórych miejscach oczywista i się wtedy zachwyca Bożym zamysłem, planem, ukrytą i odkrytą treścią. To jest DOSŁOWNIE ŻYWE SŁOWO, Nie umiem wyjść z podziwu nad Bogiem Izraela! Największą wartością i mądrością dla człowieka jest trwać przy Nim i słuchać Jego Słów z biciem serca, z miłości i wdzięczności...

    ReplyDelete
  26. Bóg daje np.1000 przykazań , ooo super , wszystko jasne , tylkooo trochę skomplikowane ...ale daje 10 , wolny wybór w kwestiach mniej ważnych .
    Mówię do syna ... Masz kochać swoją żonę i dziecko , bądź uczciwy itd ... i nie robię mu szczegółowych przepisów jak i co...aaale w NT to już mamy jakieś czasze , plagi , siedem głów , 10 rogów ,666 , 144000 (kto jest kto?) , trony , 16 wizji (bez pół litra nie rozgryziesz) , listy Pawła (raz jest za zakonem a nawet przeciw ) , evangelie (każda inna) !?.Owszem Daniel też nie jest prosty , ale tam mamy posąg ,głowa ,tułów , nogi i do tego dość dobry opis ... zbiórka wygnanców , kolejno odlicz i marsz do ojcowizny .Malutki kraj KB powoli rozszerza się na cały świat bez armagedonu i miliardów trupów ( choć i tak się nie obejdzie bez strat )
    Nooo i to pierwsze przykazanie ,,jam jest ...nie będziesz miał innych ...--- PROSTE !
    A tu mamy obj. 3 ,,21 ,,słuchajcie jak zwyciężycie to że mną na moim tronie sądzicie ( jezus ma swój wlasny tron) !...bo ... ja też wsiadłem pół na pół na tron mojego ojca (lucka) , i tak se skacze z tronu na tron , raz na swój własny , a raz na spółkę z ojcem , a ten pondoczek siedzi tam na samym kancie bo Mu się synalek rozwalił jak na sofie , a te aniołki boroczki chciały by coś zaśpiewać , ale tam siedzi DWOCH BlONDYNÓW i kiery jest kiery?
    Ludzie trzymajcie mnie !
    W kwestii tak WAŻNEJ JAK CZEŚĆ I CHWAŁA jeden z nich to zwykły złodziej ...no aaale okup za jabłko ...syn boży z misją ratunkową bo jego Ojciec nie może (wszechmocny nie może ) przebaczyć.
    NT TO ZWYKLE ODWROCENIE UWAGI OD ST .Zresztą co nowy to nowy , stary nieważny !?

    ReplyDelete
  27. Ale zbiór informacji o dawnych czasach i wierzeniach, popatrzcie... https://wikivid.eu/pl/strona-vids/3584/najstarsza-liturgia-vlog08-ancientblast

    ReplyDelete
  28. Do tego co wczoraj napisał dadi82 chciałbym się podzielić pewnymi spostrzeżeniami. Dzisiaj kończę księgę Jozuego. Ten sługa Boga Izraela jest już stary i zaczyna przemawiać do całego narodu (jest to rozdział 23):

    1 A po wielu latach, gdy Pan dał Izraelowi wytchnienie od wszystkich jego nieprzyjaciół wokoło, a Jozue się postarzał i posunął w latach,
    2 Zwołał Jozue całego Izraela, jego starszych, naczelników, sędziów i przełożonych i rzekł do nich: Postarzałem się i posunąłem się w latach.
    3 Wy zaś widzieliście wszystko, co Pan, Bóg wasz, ze względu na was uczynił wszystkim tym narodom, gdyż to Pan, Bóg wasz, walczył za was.
    4 Patrzcie! Przydzieliłem wam przez los jako dziedzictwo dla każdego plemienia te narody, które jeszcze pozostały, jak również wszystkie narody, które już wytraciłem, od Jordanu aż po Wielkie Morze na zachód słońca.
    5 A Pan, Bóg wasz, sam wypędzi je przed wami i wydziedziczy je, abyście wy objęli w posiadanie ich ziemię, jak wam Pan, Bóg wasz, przyobiecał.
    6 Starajcie się tylko nader usilnie o to, aby przestrzegać wszystkiego i czynić to, co jest napisane w księdze zakonu Mojżeszowego i nie odstępować od niego ani w prawo, ani w lewo,
    7 Abyście się nie pomieszali z tymi narodami, które jeszcze pozostały u was, a imion ich bogów nie wspominali ani na nich nie przysięgali, nie służyli im i nie oddawali im pokłonów,
    8 Tylko do Pana, Boga waszego, lgnijcie tak, jak czyniliście do dnia dzisiejszego.

    Oczywiście kluczowe wersety to 7 i 8. Zwróćmy uwagę, że izraelitom NIE WOLNO było się mieszać z tymi narodami, które jeszcze pozostały w ziemi obiecanej, A IMION ICH BOGÓW NIE WOLNO BYŁO IM NAWET WSPOMINAĆ, czyli mówiąc prosto, nie wolno było ich wymawiać.

    I tak jest dzisiaj. W chrześcijaństwie (jakimkolwiek odłamie) Jezus jest KLUCZOWĄ postacią, ważniejszą od samego Boga (boga ojca jak nazywa się Go bluźnierczo w chrześcijaństwie). To jemu przysługuje tytuł zbawiciel i można powiedzieć, że to na jego osobie skupia się uwaga chrześcijan. Jest on absolutnym centrum uwagi.

    Jak czytaliśmy teraz z żoną te słowa to przeszły nas ciarki, bo bije z nich jakaś ogromna moc. Nie ma na świecie nikogo, kto mógłby nam udowodnić, że Jezus nie jest głównym bóstwem chrześcijaństwa.

    Łysy

    ReplyDelete
  29. Ks Jozuego 23 7 Abyście się nie pomieszali z tymi narodami, które jeszcze pozostały u was, a imion ich bogów nie wspominali ani na nich nie przysięgali, nie służyli im i nie oddawali im pokłonów,
    8 Tylko do Pana, Boga waszego, lgnijcie tak, jak czyniliście do dnia dzisiejszego.

    Rzymian 10, 9 Jeżeli więc ustami swoimi wyznasz, że JEZUS JEST PANEM, i w sercu swoim uwierzysz, że Bóg Go wskrzesił z martwych - osiągniesz zbawienie. 10 Bo sercem przyjęta wiara prowadzi do usprawiedliwienia, a wyznawanie jej ustami - do zbawienia.

    Każdego więc, który mię wyzna przed ludźmi, i Ja wyznam przed Ojcem moim, który jest w niebie; ale tego, kto by się mnie zaparł przed ludźmi, i Ja się zaprę przed Ojcem moim, który jest w niebie.( Ew. Mat.10:32-33)

    Kto bowiem wstydzi się mnie i słów moich przed tym cudzołożnym i grzesznym rodem, tego i Syn Człowieczy wstydzić się będzie, gdy przyjdzie w chwale Ojca swego z aniołami świętymi ( Ew.Mar.8:38 )


    Niezły szantaż...

    ReplyDelete
  30. Witam, rozmyślam sobie o Szabacie, o odpowiednim odżywianiu się, o tym że w naszych czasach bardzo ale to bardzo trudno jest zachować Zakon Pana Boga naszego.
    Ja od niedawna czczę Szabat, w niedzielę. Dla mnie jest to 7 dzień tygodnia i nigdzie w ST nie znalazłem wersetów, który by stwierdzał że to ma być np. Sobota. Zresztą jaka jest pewność że dzień Szabatu Pana naszego, który odpoczywał po dziele stworzenia, to jest dzisiejsza sobota a nie np. wtorek?
    I tak mam dużo wątpliwości i nie wiem tak naprawdę co dokładnie mogę a czego nie mogę podczas Szabatu.
    Podobnie jest z wieprzowiną, w naszych czasach niestety wcale nie jest to łatwe. Jedzenie bez wieprza jest drogie i w zasadzie ciężko dostępne. Są oczywiście takie produkty i takie będę się starał kupować.
    ....Trochę się tym zmartwiłem, zacząłem kontynuować czytanie Izajasza.
    SEP
    Iz 43:23-26
    Nie ma dla mnie od ciebie owiec na całopalenia; nie oddajesz mi chwały swoimi ofiarami; nie utrudziłem cię przygotowaniem kadzideł; nie kupiłeś dla mnie za srebro wonności; nie pragnąłem tłuszczu z twoich ofiar, ale stanąłem przy tobie mimo twoich grzechów i twoich nieprawości. JA JESTEM, JA JESTEM tym, który skreśla twoje czyny niezgodne z Prawem i nie chce o nich pamiętać. Lecz Ty pamiętaj i sądźmy się. Ty pierwszy wymień swoje postępki niezgodne z Prawem, aby otrzymać usprawiedliwienie.
    To jest po prostu niesamowite!! :) Czyżby Pan dał mi odpowiedź na moje wątpliwości?
    Mamy obowiązek znać Zakon i starać się wypełniać go jak najdokładniej, za świadome łamanie najważniejszych przykazań „na taryfę ulgową” nie ma co liczyć! Ale w innych przypadkach gdzie uchybienia będą „drobne” i nie do końca zależne od nas przy odpowiednim szczerym wyjaśnieniu podczas sądu Bożego, mamy szansę, że Pan nam daruje owe „niedociągnięcia”?
    Tak to odczytuje.
    Mam nadzieje że wybaczycie mi że pisze nie na temat artykułu ale poczułem potrzebę podzielenia się tym i nie znalazłem lepszego miejsca :)

    dadi82

    ReplyDelete
  31. Anonim,Izajasz jest meega,czytam na okrągło.cosmos.

    ReplyDelete
  32. @ Dadi82
    Bardzo spodobał mi się Twój komentarz, dlatego bo miałeś wątpliwości i wyrzuty sumienia i zwróciłeś się z tym problemem do Boga, który w jakże pięknej formie odpowiedział na Twoje rozterki. Ale pamiętajmy, tak jak to pięknie napisałeś, że powinniśmy się starać wypełniać Prawo jak najbardziej się da na tym świecie. Bóg nam dał Prawo z miłości do nas i troski o nas oraz, żeby Go czcić i mieć najwyższy szacunek do Niego (np. szabat albo I i II przykazanie z Dekalogu)

    Pozdrawiam

    Monika

    Monika

    ReplyDelete
  33. @ Dadi82 Napisałeś:

    "Podobnie jest z wieprzowiną, w naszych czasach niestety wcale nie jest to łatwe. Jedzenie bez wieprza jest drogie i w zasadzie ciężko dostępne. Są oczywiście takie produkty i takie będę się starał kupować."

    Warto się starać nie spożywać wieprzowiny. Zszokowałam się, jak bardzo jest szkodliwa, przecież my ludzie nie powinniśmy nawet jej dotykać, jest pełna potencjalnych chorób, jeden wielki bardzo niebezpieczny dla nas śmietnik! To tak jakby jeść robaki, pasożyty, trucizny, wszelakie brudy! A spożywanie jej stało się powszechne, pamiętam jak mieszkałam w Polsce to wszędzie wieprzowina była królową stołu! Teraz mieszkam w UK, tutaj ceny wszystkich mięs i ryb są raczej na podobnym poziomie, i wszystkich stać kupować to na co mają ochotę. A wiem że w Polsce ludzie zarabiają marne grosze a ta trująca wieprzowina jest najtańsza i najbardziej rozpowszechniona w sprzedaży i biedni ludzie się nią masowo trują...

    https://uderzwfalsz.wordpress.com/2015/11/21/9-powodow-dla-ktorych-nie-powinno-sie-jesc-wieprzowiny/

    ReplyDelete
  34. I jeszcze ten artykuł o trychinozie, włośnicy, chorobie pasożytniczej przenoszonej na człowieka przez zakażone mięso wieprzowe... Autor widać jest religijny, pisze też o Prawie Mojżeszowym...

    http://przychodnia.pl/diety/index60.php3?s=3&d=2&t=60&p1=5

    ReplyDelete
  35. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete